Diferencia entre revisiones de «Laat Je Zien: Twee aan Twee»
Línea 12: | Línea 12: | ||
</div> | </div> | ||
<div class="row"> | <div class="row"> | ||
− | <div class="small-6 columns" | + | <div class="small-6 columns" |
− | |||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
Línea 21: | Línea 20: | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
− | |||
− | |||
Om de aandacht te focussen noemt de docent kort de volgende punten: | Om de aandacht te focussen noemt de docent kort de volgende punten: | ||
* Stel vragen ter verduidelijking; wat was nog niet helder? | * Stel vragen ter verduidelijking; wat was nog niet helder? |
Revisión del 13:55 16 sep 2019
Instructies twee aan twee vertellen
(duur: ±6 á 10 minuten)
De docent deelt de leerlingen in, in teams van twee, en geeft aan welke leerling één is en welke leerling twee. Bij oneven aantal leerlingen is er één groepje van drie. Dan gaan ze aan de slag in hun team. De nummers één vertellen hun gekozen ervaring aan de nummers twee.
De nummers twee luisteren en stellen aan het einde vragen. Soms geeft de docent aan hoeveel vragen, alleen als de leerlingen moeite hiermee hebben.
Na een vooraf vastgestelde tijd (3 á 5 minuten) en een afgesproken sein (klappen in handen, een belletje etc.) draaien de rollen om en luisteren de nummers één en vertellen de nummers twee. Het eventuele groepje van drie begeleiden en iets meer tijd geven.
<div class="small-6 columns"
Om de aandacht te focussen noemt de docent kort de volgende punten:
- Stel vragen ter verduidelijking; wat was nog niet helder?
- Vraag door over iets waar je nog meer van wilt weten.
- Stel minimaal één vraag over zintuiglijke waarneming (reuk, zien, horen, voelen, proeven).
De docent kan ook aangeven dat de leerlingen minimaal twee a drie open vragen stellen. Of een extra opdracht geven de vragen die gesteld gaan worden een andere focus krijgen.
Plantilla:Leesserie