Diferencia entre revisiones de «Bereid EE»

m (Marianne heeft de pagina Bereid hernoemd naar Bereid EE zonder een doorverwijzing achter te laten)
 
(No se muestran 13 ediciones intermedias de 2 usuarios)
Línea 3: Línea 3:
  
 
<div class="row">
 
<div class="row">
<div class="small-2 columns">
+
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
{{Wit}}
 
    </div>
 
<div class="row">
 
<div class="small-6 columns">
 
  
<h3>Drieluik bij de les ''Waar je '''bereid''' bent om te sterven'' (Duur ± 3 lesuren)</h3>
+
<h3>'''Drieluik'''</h3>
 +
<h4>'''Les - Waar je ''bereid'' bent om te sterven'''</h4>
 +
<h5>Duur ± minimaal 145 minuten ≈ 2,5 lesuren</h5>
 
<br>
 
<br>
Het drieluik bestaat altijd uit de delen: eigen ervaring - kennis en actie.<br>
+
Na de fysieke oefeningen uit de opmaat gaan de deelnemers aan de slag met opdrachten van de deelcomponenten waaruit het drieluik bestaat.
Ieder deel duurt bij benadering 60 minuten. De docent kan dit verkorten of verlengen.<br>
 
De eigen ervaring verwoorden en in tekst en beeld vertalen duurt een vol lesuur. Als werk niet af is kan de deelnemer het in eigen tijd afmaken. Belangrijk is om in een keer te komen tot het klad schrijven van hetgeen de deelnemers vertelt hebben. Dit kan in 30 minuten, inclusief de opmaat. Hiervoor is een strakke begeleiding gewenst.
 
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
Als de deelnemers gewend zijn aan de opeenvolgende activiteiten wordt het net als schakelen in een auto steeds eenvoudiger en kan er vanzelf meer aandacht gaan naar de inhoud omdat de vorm bekend is.
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 +
<h5>'''Drieluik = Eigen ervaring - Kennis & Actie'''</h5>
 +
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
<h5>'''Eigen ervaring'''</h5>
 +
In het midden van het antwoordblad staat het eigen verhaal gebaseerd op de '''eigen ervaring''' van de deelnemer.
 +
<br>
 +
<h5>'''Kennis'''</h5>
 +
Daarna gaan de deelnemers aan de slag met het verkennen, bevragen en ordenen van de aanwezige '''kennis''' en vervolgens is er aandacht om deze kennis uit te breiden en te versterken. Aan de linkerkant van het drieluik komt de weerslag van dit proces te staan.
 +
Nadat de deelnemers zich bewust zijn geworden over hun bestaande eigen kennis en de nieuwe aangeboden kennis gaan ze daarmee aan de slag.
 +
<br>
 +
<h5>'''Actie'''</h5>
 +
De activiteiten zijn nu gericht op de verbinding met de praktijk met als doel de praktijk in kaart te brengen en welke betekenis de deelnemers op basis van hun ervaringen, kennis en wensen kunnen bijdragen in de praktijk, de '''actie'''. Het resultaat komt aan de rechterzijde van de drieluik te staan.
 +
<br>
 +
<br>
 +
Door het proces en de resultaten in een drieluik vorm te presenteren wordt de samenhang inzichtelijk gemaakt en worden de deelnemers aangemoedigd de verbanden te zien en te creëren.  
 
   </div>
 
   </div>
 
</div>
 
</div>
 +
  </div>
 +
</div>
 +
 +
{{#set: Theorie=|Module=Lees|Serie=9XGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}}
  
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
+
[[Categorie:Sjabloon]]

Revisión actual - 18:42 13 jun 2020


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Bereid 1.1.jpeg

Drieluik

Les - Waar je bereid bent om te sterven

Duur ± minimaal 145 minuten ≈ 2,5 lesuren


Na de fysieke oefeningen uit de opmaat gaan de deelnemers aan de slag met opdrachten van de deelcomponenten waaruit het drieluik bestaat.

Drieluik = Eigen ervaring - Kennis & Actie
Eigen ervaring

In het midden van het antwoordblad staat het eigen verhaal gebaseerd op de eigen ervaring van de deelnemer.

Kennis

Daarna gaan de deelnemers aan de slag met het verkennen, bevragen en ordenen van de aanwezige kennis en vervolgens is er aandacht om deze kennis uit te breiden en te versterken. Aan de linkerkant van het drieluik komt de weerslag van dit proces te staan. Nadat de deelnemers zich bewust zijn geworden over hun bestaande eigen kennis en de nieuwe aangeboden kennis gaan ze daarmee aan de slag.

Actie

De activiteiten zijn nu gericht op de verbinding met de praktijk met als doel de praktijk in kaart te brengen en welke betekenis de deelnemers op basis van hun ervaringen, kennis en wensen kunnen bijdragen in de praktijk, de actie. Het resultaat komt aan de rechterzijde van de drieluik te staan.

Door het proces en de resultaten in een drieluik vorm te presenteren wordt de samenhang inzichtelijk gemaakt en worden de deelnemers aangemoedigd de verbanden te zien en te creëren.


Categorie:Sjabloon