Diferencia entre revisiones de «Laat Je Zien: Stap 3 Actiekant»

 
(No se muestra una edición intermedia del mismo usuario)
Línea 21: Línea 21:
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
{{Laatjezien klein}}
+
{{Laatjezien medium}}
 
</div>
 
</div>
 
</div>
 
</div>
Línea 32: Línea 32:
 
# Praktijk voorbereiden door opdrachten; rollenspelen etc.
 
# Praktijk voorbereiden door opdrachten; rollenspelen etc.
 
# Presenteren van oplossingen, eventueel aan extra genodigden buiten de groepsleden.<br>
 
# Presenteren van oplossingen, eventueel aan extra genodigden buiten de groepsleden.<br>
<br>
 
Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie [[WAT IS NEGEN X GRUNBERG?|'''Negen x Grunberg''']]
 
 
<br>
 
<br>
 
{{Leesserie}}
 
{{Leesserie}}

Revisión actual - 20:40 23 sep 2019


Drieluik Stap 3

Actie - Samenbrengen & Verdiepen


Het in stap 2.A en 2.B voorbereide werk wordt gebruikt voor opdrachten die de leerlingen bewust maken van de toepassingen in de praktijk. Er zijn ook aan deze actiekant van het drieluik twee etappes met verschillende werkvormen:

3.A Samenbrengen

  1. Op basis van de eigen ervaring plus de collectieve kennis en de nieuwe kennis wordt de leerling uitgenodigd vooruit te kijken naar een nieuwe situatie. Door de ervaring te verbinden met nieuwe kennis en ervaringen van anderen in de sociale groep van dat moment wordt de nieuwe kennis beter onthouden.
  2. In teams leren uitwisselen over ideeën (filosoferen, brainstormen) en mogelijke oplossingen voor een door de docent gekozen opdracht.
  3. In teams bedenken van praktische oplossingen voor een door de docent gekozen opdracht.

Het doel van de bijeenkomst is dat leerlingen versterkt worden in het begrip van de stof en wat dat kan betekenen voor ieder van hen in het dagelijks leven. Het is dus van belang dat er een duidelijke verbinding wordt gemaakt tussen de opgedane kennis en wat het betekent om deel uit maken van de samenleving en haar diverse geledingen.

Het inlevingsvermogen en het begrip voor de ander versterkt door de verbinding die je legt tussen je eigen ervaring en de ervaring van de ander. Er is meer begrip voor onbegrepen gedrag of een lastige interactie. Dit begrip opent de mogelijkheden voor het aannemen en kunnen toepassen van een flexibeler oordeel en gedrag door de leerlingen. De schrijfopdrachten bestendigen dit begrip en de vertaling ervan in een open flexibele houding jegens onbekende andere werkelijkheden.

3.B Verdiepen

  1. Praktijk voorbereiden door opdrachten; rollenspelen etc.
  2. Presenteren van oplossingen, eventueel aan extra genodigden buiten de groepsleden.


Plantilla:Leesserie
Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de serie Beter Verwoorden
Plantilla:BV0


Categorie:Theorie Methodologie Laat Je Zien