Diferencia entre revisiones de «Verlangen Stap 3-2 Verdiepen»

m (Texto reemplazado: «thumb» por «frameless»)
 
(No se muestran 3 ediciones intermedias de otro usuario)
Línea 2: Línea 2:
 
{{kopweg}}
 
{{kopweg}}
 
<div class="row">
 
<div class="row">
<div class="small-2 columns">
+
<div class="small-3 columns">
 
<imagemap>
 
<imagemap>
Image:Icoon Lees Les 2.png|thumb|left|{{{1|200px}}}
+
Image:Icoon Lees Les 2.png|frameless|left|{{{1|200px}}}
rect 5 13 283 271 [[Les 2 - Waar je verlangen nog niet is uitgedoofd|Start Lees Les 2]]
+
rect 5 13 283 271 [[Verlangen|Start Lees Les 2]]
 
</imagemap>
 
</imagemap>
 +
</div>
 +
<div class="small-5 columns">
 +
<h3>Stap 3-2 Verdiepen</h3>
 +
<br>
 +
<h4>Negen X Grunberg Les 2 Verlangen</h4>
 +
<br>
 +
<h5>Rechterzijde drieluik-werkstructuur</h5>
 +
</div>
 +
<div class="small-4 columns">
 +
{{Laatjezien klein}}
 +
</div>
 
</div>
 
</div>
 
<div class="small-9 columns">
 
<div class="small-9 columns">
<h3>Stap 3-2 Verdiepen</h3>
 
 
<h4>Opdracht 6 (Duur thuisopdracht een week, schoolpresentatie 45-50 minuten)</h4>
 
<h4>Opdracht 6 (Duur thuisopdracht een week, schoolpresentatie 45-50 minuten)</h4>
 
In teams een beeldpresentatie maken met een dialoog uit het werk van de
 
In teams een beeldpresentatie maken met een dialoog uit het werk van de
 
schrijver of de eigen dialoog gebruiken. Het kan ook een individuele opdracht zijn dit is afhankelijk van het niveau van de leerlingen of de leerdoelstelling. De opdracht kan worden uitgevoerd als een prezi, stop motion, fotocollage etc. Digitaal of analoge tools.
 
schrijver of de eigen dialoog gebruiken. Het kan ook een individuele opdracht zijn dit is afhankelijk van het niveau van de leerlingen of de leerdoelstelling. De opdracht kan worden uitgevoerd als een prezi, stop motion, fotocollage etc. Digitaal of analoge tools.
 
<br>
 
<br>
 +
<br>
 +
<h5>Voorbereiden</h5>
 +
* Drieluik-antwoordblad, indeling rechterzijde, als er ruimte kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.<br>
 
<br>
 
<br>
 
<h4>Opdracht 7 (Duur in overleg)</h4>  
 
<h4>Opdracht 7 (Duur in overleg)</h4>  
Línea 34: Línea 47:
 
en zijn werk: video, stop-motion etc. Daarnaast is er altijd een presentatie van het werk dat
 
en zijn werk: video, stop-motion etc. Daarnaast is er altijd een presentatie van het werk dat
 
de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.
 
de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.
 +
<br>
 +
<br>
 +
Als er voldoende aandacht is gegeven aan oefenen met toepassingen voor de praktijk is het tijd om door te gaan met [[Verlangen Resultaat-Beslissing|Beslissing en Uitvoering]] in de praktijk.
 +
<br>
 +
<br>
 +
{{Leesserie}}
 +
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
  
 
[[Categorie:Bij Negen X Grunberg Verlangen Les 2]]
 
[[Categorie:Bij Negen X Grunberg Verlangen Les 2]]

Revisión actual - 00:25 2 oct 2022


Start Lees Les 2Icoon Lees Les 2.png
Acerca de esta imagen

Stap 3-2 Verdiepen


Negen X Grunberg Les 2 Verlangen


Rechterzijde drieluik-werkstructuur
Fysieke Oefeningen?Eigen Ervaring?Beeld ?Tekst ?Kenniskant Drieluik ?Exploreren ahv Vragen ?Kennis Verdiepen ?Fysieke Oefeningen?Actiekant Drieluik ?Samenbrengen Oud & Nieuw ?Verdiepen Richting Praktijk?Beslissing - Uitvoering ?Persoonlijke Ontwikkeling ?Reflectie & Evaluatie ?Nieuwe Ervaring ?GA LAAT JE ZIEN WERKSTRUCTUUR.png

Opdracht 6 (Duur thuisopdracht een week, schoolpresentatie 45-50 minuten)

In teams een beeldpresentatie maken met een dialoog uit het werk van de schrijver of de eigen dialoog gebruiken. Het kan ook een individuele opdracht zijn dit is afhankelijk van het niveau van de leerlingen of de leerdoelstelling. De opdracht kan worden uitgevoerd als een prezi, stop motion, fotocollage etc. Digitaal of analoge tools.

Voorbereiden
  • Drieluik-antwoordblad, indeling rechterzijde, als er ruimte kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.


Opdracht 7 (Duur in overleg)

Toepassen van kennis en ervaring in de praktijk kan op verschillende manieren.
Twee voorbeelden
(A.) De leerlingen presenteren aan elkaar. Aan het einde van de negen lessen kunnen de leerlingen een van de presentaties uitkiezen en kont er een afsluitende presentatie voor genodigden. (B.) De schrijver wordt uitgenodigd in de klas.

Bij (B.) Contact met de schrijver voorbereiden.
De deelnemers indelen in teams van 2 of 3. Verantwoordelijkheid voor de verschillende taken verdelen.
Interview format vaststellen (gebruik maken van eerder geformuleerde vragen).
Hoe richt je de ruimte in?
Wie houdt de introductie?
Wie interviewt?
Wie lezen eigen teksten voor?
Afsluiting?

Bij (A.) Presentatie voor genodigden: soms geven de deelnemers een presentatie over de schrijver en zijn werk: video, stop-motion etc. Daarnaast is er altijd een presentatie van het werk dat de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.

Als er voldoende aandacht is gegeven aan oefenen met toepassingen voor de praktijk is het tijd om door te gaan met Beslissing en Uitvoering in de praktijk.

Plantilla:Leesserie


Categorie:Bij Negen X Grunberg Verlangen Les 2