Diferencia entre revisiones de «Intieme vrienden Stap 1-3 Instructie Beeld»
m (Texto reemplazado: «thumb» por «frameless») |
|||
(No se muestra una edición intermedia de otro usuario) | |||
Línea 4: | Línea 4: | ||
<div class="small-3 columns"> | <div class="small-3 columns"> | ||
<imagemap> | <imagemap> | ||
− | Image:Icoon Lees Les 3.png| | + | Image:Icoon Lees Les 3.png|frameless|center|{{{1|200px}}}| |
rect 22 47 276 280 [[Intieme vrienden|Start Lees Les 3]] | rect 22 47 276 280 [[Intieme vrienden|Start Lees Les 3]] | ||
</imagemap> | </imagemap> | ||
Línea 49: | Línea 49: | ||
Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis met oefeningen gericht op praktijk toepassingen is het tijd om door te gaan met [[Intieme vrienden Stap 3-2 Verdiepen|Stap 3-2]] Actiekant-Verdiepen. | Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis met oefeningen gericht op praktijk toepassingen is het tijd om door te gaan met [[Intieme vrienden Stap 3-2 Verdiepen|Stap 3-2]] Actiekant-Verdiepen. | ||
<br> | <br> | ||
− | |||
− | |||
<br> | <br> | ||
{{Leesserie}} | {{Leesserie}} |
Revisión actual - 23:25 1 oct 2022
Stap 1-3 Beeld Maken bij
de Eigen Ervaring
Negen X Grunberg Les 3 Intieme vrienden
In het vierkant in het centrum
Meer over Beeld Maken
Iedere tekst gaat vergezeld van een beeld. Het maken van een beeld zorgt er voor:
- De deelnemers via de variatie in het gebruikte materiaal in contact komen met zichzelf op een andere manier.
- Diverse materialen hebben een verschillende uitwerking op het versterken van het zelfbewustzijn.
- Een aspect van de belevenis wordt vertaald in een beeld, dit geeft de deelnemer de mogelijkheid zijn belevenis op een andere manier te bekijken en te ervaren.
De opbouw van een beeld vertoont gelijkenis met de opbouw van een verhaal. Je ordent en selecteert en creëert een compositie. Je houdt rekening met beeldelementen, zoals: kleur, standpunt, ritme, maat, kader, verhouding, licht, tijd, herhaling, ruimte en structuur.
Het beeld wordt in de eerste lessen gemaakt met materialen die eenduidig zijn (potlood, kleurpotloden en stiften). Naarmate de lessenserie vordert worden de technieken voor het maken van een beeld vloeiender en minder duidelijk omlijnd (aquarel, ecoline, verf). In het begin zijn de opdrachten gericht op een detail uit de belevenis of de plaats van de belevenis. Later in de lessenserie worden de opdrachten meer toegespitst op de persoon. Bij een aantal lessen speelt muziek een rol bij het maken van een beeld.
Opdracht Tekening maken met zwarte pen (Duur ± 10 minuten)
Instructie bij optie 1:
Of instructie bij optie 2:
Voorbereiden
Opdracht 2 (Thuis aantal uren inplannen)
In teams een beeldpresentatie maken over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Kan bijvoorbeeld zijn een prezi, stop motion, fotocollage digitaal of met het gebruik van andere digitale tools. Een beeld van deze digitale beeldopdracht kan worden toegevoegd als illustratie bij het drieluik.
Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis met oefeningen gericht op praktijk toepassingen is het tijd om door te gaan met Stap 3-2 Actiekant-Verdiepen.
Plantilla:Leesserie