Diferencia entre revisiones de «Koffer Stap 2-2 Verdiepen»

(Nieuwe pagina aangemaakt met '__NOTOC__ {{kopweg}} <div class="row"> <div class="small-3 columns"> <imagemap> Image:Icoon Lees Les 6.png|thumb|center|{{{1|200px}}}| rect 22 47 276 280 Koffer|S...')
 
m (Texto reemplazado: «thumb» por «frameless»)
 
(No se muestra una edición intermedia de otro usuario)
Línea 4: Línea 4:
 
<div class="small-3 columns">
 
<div class="small-3 columns">
 
<imagemap>
 
<imagemap>
Image:Icoon Lees Les 6.png|thumb|center|{{{1|200px}}}|
+
Image:Icoon Lees Les 6.png|frameless|center|{{{1|200px}}}|
 
rect 22 47 276 280 [[Koffer|Start Lees Les 6]]
 
rect 22 47 276 280 [[Koffer|Start Lees Les 6]]
 
</imagemap>
 
</imagemap>
Línea 42: Línea 42:
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
Als er voldoende aandacht is gegeven aan de kennis uitbreiden en onderzoeken is het tijd om door te gaan met [[Koffer Stap 3-1 Samenbrengen|Stap 3-1]] Actiekant-Samenbrengen. Raadzaam is om toch aandacht te geven aan een [[Bereid Intermezzo|fysiek intermezzo]] van 5 minuten.
+
Als er voldoende aandacht is gegeven aan de kennis uitbreiden en onderzoeken is het tijd om door te gaan met [[Koffer Stap 3-1 Samenbrengen|Stap 3-1]] Actiekant-Samenbrengen. Raadzaam is om toch aandacht te geven aan een [[Koffer Intermezzo|fysiek intermezzo]] van 5 minuten.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>

Revisión actual - 23:23 1 oct 2022


Start Lees Les 6Icoon Lees Les 6.png
Acerca de esta imagen

Stap 2-2 - Kenniskant
Verdiepen - Interview


Negen X Grunberg Les 6 Koffer


Linkerzijde drieluik-werkstructuur

Error: la imagen no es válida o no existe.

Opdracht 3 (Duur ± 20 minuten)

De docent bepaald de focus. In les 1 is dit het gedichten. De docent Heeft de leerlingen gevraagd een gedicht dat ze aanspreekt uit te kiezen en mee te brengen.

Naar aanleiding van de gekozen focus biedt de docent de leerlingen extra informatie (of laat dit opzoeken, werkvorm die wordt gekozen is afhankelijk van het niveau van de leerlingen.

De leerlingen bereiden op school of thuis, op basis van de besproken voorbeelden en opdrachten, een aantal vragen voor die ze aan de schrijver van de gelezen roman/tekst willen voorleggen. Ze maken zich bewust van de categorie (kleurcode) waarin de vragen die ze voorbereiden vallen.

Voorbereiden
  • Drieluikantwoord, indeling linkerzijde, als er ruimte kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
  • Handout of presentatie met informatie op het niveau van de leerlingen over Gedichten.


Uitgebreide Opdracht 4 (Thuis aantal uren inplannen, presentatie in de klas)

Zelf informatie zoeken en delen
Afhankelijk van het niveau van de leerlingen kan de docent de kennis over hoe een interview in elkaar zit ook overlaten aan de leerlingen. De docent kan indien nodig de leerlingen oriënteren over eventuele bronnen die ze kunnen raadplegen. De docent heeft de deelaspecten van een interview aangegeven en vraagt de leerlingen hierover meer informatie te zoeken en een stukje interview te vinden waarmee ze dit deelaspect kunnen laten zien. Dit samen vormt een presentatie. Deze presentaties samen geven een totaal beeld van de kennis over gedichten op dat moment in die groep.

Voorbereiden
  • Deelnemers/ leerlingen worden opgedeeld in teams.
  • Digibord.
  • De docent kan ook een speciale digitale plek hebben ingericht waar de leerlingen hun groepsbijdragen kunnen klaarzetten.



Als er voldoende aandacht is gegeven aan de kennis uitbreiden en onderzoeken is het tijd om door te gaan met Stap 3-1 Actiekant-Samenbrengen. Raadzaam is om toch aandacht te geven aan een fysiek intermezzo van 5 minuten.

Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie Negen x Grunberg
Plantilla:Leesserie


Categorie:Bij Negen X Grunberg Koffer Les 6