Diferencia entre revisiones de «Dagdroom Stap 3-1 Samenbrengen»

(Nieuwe pagina aangemaakt met '__NOTOC__ {{kopweg}} <div class="row"> <div class="small-3 columns"> <imagemap> Image:Icoon Lees Les 9.png|thumb|left|{{{1|200px}}} rect 5 13 283 271 Dagdroom|Sta...')
 
m (Texto reemplazado: «thumb» por «frameless»)
 
(No se muestra una edición intermedia de otro usuario)
Línea 4: Línea 4:
 
<div class="small-3 columns">
 
<div class="small-3 columns">
 
<imagemap>
 
<imagemap>
Image:Icoon Lees Les 9.png|thumb|left|{{{1|200px}}}
+
Image:Icoon Lees Les 9.png|frameless|left|{{{1|200px}}}
 
rect 5 13 283 271 [[Dagdroom|Start Lees Les 9]]
 
rect 5 13 283 271 [[Dagdroom|Start Lees Les 9]]
 
</imagemap>
 
</imagemap>
Línea 23: Línea 23:
 
Een algemene opdracht die bij iedere les kan worden gebruikt is het bewerken van de eigen ervaring of inzetten van de eigen ervaring bij het schrijven van een nieuwe tekst. Die dan wel een voortzetting is van het verhaal, een andere literaire vorm kan krijgen of juist een meer beschouwende tekst wordt.<br>
 
Een algemene opdracht die bij iedere les kan worden gebruikt is het bewerken van de eigen ervaring of inzetten van de eigen ervaring bij het schrijven van een nieuwe tekst. Die dan wel een voortzetting is van het verhaal, een andere literaire vorm kan krijgen of juist een meer beschouwende tekst wordt.<br>
 
<br>
 
<br>
Een andere opdracht voor verdiepen in het laten zien van een documentaire, film of clip passend bij het thema. De leerlingen krijgen de instructie te kijken met in het achter hoofd de literaire verwerkingsvorm. In les 2 is dat de dialoog.<br>
+
Een andere opdracht voor verdiepen in het laten zien van een documentaire, film of clip passend bij het thema. De leerlingen krijgen de instructie te kijken met in het achter hoofd de literaire verwerkingsvorm. In les 9 is dat de column.<br>
 
<br>
 
<br>
 
<h4>Opdracht 5 (Duur 10 minuten)</h4>  
 
<h4>Opdracht 5 (Duur 10 minuten)</h4>  

Revisión actual - 23:27 1 oct 2022


Start Lees Les 9Icoon Lees Les 9.png
Acerca de esta imagen

Stap 3-1 Samenbrengen


Negen X Grunberg Les 9 Dagdroom


Rechterzijde drieluik-werkstructuur

Error: la imagen no es válida o no existe.

Een algemene opdracht die bij iedere les kan worden gebruikt is het bewerken van de eigen ervaring of inzetten van de eigen ervaring bij het schrijven van een nieuwe tekst. Die dan wel een voortzetting is van het verhaal, een andere literaire vorm kan krijgen of juist een meer beschouwende tekst wordt.

Een andere opdracht voor verdiepen in het laten zien van een documentaire, film of clip passend bij het thema. De leerlingen krijgen de instructie te kijken met in het achter hoofd de literaire verwerkingsvorm. In les 9 is dat de column.

Opdracht 5 (Duur 10 minuten)

De deelnemers lezen hun eigen verhaal en bekijken aan de hand van de besproken elementen uit de gekozen focus (column) hun tekst. Kan ook zijn dat ze teksten uitwisselen en de tekst van een teamgenoot bekijken. Ze geven aan welke elementen al terug te herkennen zijn en welke ze misschien kunnen toevoegen bij het verder uitwerken van deze begintekst. Zo kunnen ze de eerste eigen ervaring uitwerken met een dialoog. De uiteindelijke versie schrijven ze aan de rechterzijde van het antwoordblad. Denk aan de opbouw (begin - midden - eind).

Voorbereiden
  • Drieluik antwoordblad, voorbereiden indeling rechterzijde, als de ruimte onvoldoende is een extra blad aanhechten.



Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis en toepassingen in de praktijk is het tijd om door te gaan met een beetje ontspanning maken van een illustratie.

Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie Negen x Grunberg
Plantilla:Leesserie


Categorie:Bij Negen X Grunberg Dagdroom Les 9