Diferencia entre revisiones de «Beeld B»

 
(No se muestran 11 ediciones intermedias del mismo usuario)
Línea 1: Línea 1:
__NOTOC__
 
 
{{kopweg}}
 
{{kopweg}}
 +
{{Drieluik Bereid}}
 +
 
<div class="row">
 
<div class="row">
 
<div class="small-3 columns">
 
<div class="small-3 columns">
<imagemap>
+
{{Wit}}
Image:Icoon Lees Les 1 .png|thumb|center|{{{1|200px}}}|
 
rect 22 47 276 280 [[Bereid|Start Lees Les 1]]
 
</imagemap>
 
 
</div>
 
</div>
<div class="small-5 columns">
+
<div class="row">
<h3>Stap 1-3 Beeld Maken bij<br>
+
<div class="small-6 columns">
de Eigen Ervaring</h3><br>
+
 
<h4>Negen X Grunberg Les 1 Bereid</h4>
+
<h3>'''Beeld Maken'''</h3>
 +
<h4>'''Waar je ''bereid'' bent om te sterven'''</h4>
 
<br>
 
<br>
<h5>In het vierkant in het centrum</h5>
+
Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven na het ''Samenbrengen''.
</div>
 
<div class="small-4 columns">
 
{{Laatjezien klein}}
 
</div>
 
</div>
 
<div class="small-9 columns">
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 
<h4>Meer over Beeld Maken</h4>
 
    <div class="mw-collapsible-content">
 
Iedere tekst gaat vergezeld van een beeld. Het maken van een beeld zorgt er voor:
 
* De deelnemers via de variatie in het gebruikte materiaal in contact komen met zichzelf op een andere manier.
 
* Diverse materialen hebben een verschillende uitwerking op het versterken van het zelfbewustzijn.
 
* Een aspect van de belevenis wordt vertaald in een beeld, dit geeft de deelnemer de mogelijkheid zijn belevenis op een andere manier te bekijken en te ervaren.<br>
 
<br>
 
De opbouw van een beeld vertoont gelijkenis met de opbouw van een verhaal. Je ordent en selecteert en creëert een compositie. Je houdt rekening met beeldelementen, zoals: kleur, standpunt, ritme, maat, kader, verhouding, licht, tijd, herhaling, ruimte en structuur.<br>
 
<br>
 
Het beeld wordt in de eerste lessen gemaakt met materialen die eenduidig zijn (potlood, kleurpotloden en stiften). Naarmate de lessenserie vordert worden de technieken voor het maken van een beeld vloeiender en minder duidelijk omlijnd (aquarel, ecoline, verf). In het begin zijn de opdrachten gericht op een detail uit de belevenis of de plaats van de belevenis. Later in de lessenserie worden de opdrachten meer toegespitst op de persoon. Bij een aantal lessen speelt muziek een rol bij het maken van een beeld.
 
  </div>
 
</div>
 
 
<br>
 
<br>
<h4>Opdracht Tekening maken met zwarte pen (Duur ± 10 minuten)</h4>
 
Instructie bij optie 1: teken je lichaam en bedenk een vorm waarmee je in beeld kunt uitdrukken hoe je lichaam je verraste.<br>
 
Suggestie: Met één kleur markeer je dat gedeelte van je lichaam dat je verraste.<br>
 
 
<br>
 
<br>
Of instructie bij optie 2: teken degene die zich heeft bezeerd. Met één kleur markeer je dat gedeelte van het lichaam waar het pijn deed.<br>
+
<h4>'''Tekening maken met zwarte pen'''</h4>
 +
<h5>Duur ± 10 minuten / de hele groep</h5>
 +
<h5>'''Instructie voor de deelnemers'''</h5>
 +
Teken je lichaam en bedenk een vorm waarmee je in beeld kunt uitdrukken hoe je lichaam je verraste.<br>
 +
Suggestie: Met één kleur markeer je dat gedeelte van je lichaam dat je verraste.
 
<br>
 
<br>
<h5>Voorbereiden</h5>
 
* [[Laat Je Zien: Antwoordblad|Antwoordblad]]
 
<h4>Opdracht 2 (Thuis aantal uren inplannen)</h4>
 
In teams een beeldpresentatie maken over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Kan bijvoorbeeld zijn een prezi, stop motion, fotocollage digitaal of met het gebruik van andere digitale tools. Een beeld van deze digitale beeldopdracht kan worden toegevoegd als illustratie bij het drieluik.<br>
 
 
<br>
 
<br>
 +
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 +
* Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift
 +
* [[Laat Je Zien: Antwoordblad B|Antwoordblad]]
 +
* Een voorbereid blad passend bij het presentatie doel.
 
<br>
 
<br>
Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis met oefeningen gericht op praktijk toepassingen is het tijd om door te gaan met [[Bereid Stap 3-2 Verdiepen|Stap 3-2]] Actiekant-Verdiepen.
+
<h4>'''Digitale vertalingsvorm'''</h4>
<br>
+
<h5>Duur thuis aantal uren inplannen / teams</h5>
<br>
+
In teams een beeldpresentatie maken over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Kan bijvoorbeeld zijn een prezi, stop motion, fotocollage digitaal of met het gebruik van andere digitale tools. Een beeld van deze digitale beeldopdracht kan worden toegevoegd als illustratie bij het drieluik.
{{Leesserie}}
+
 
 +
    </div>
 +
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
  
 
[[Categorie:Bij Negen X Grunberg Bereid Les 1]]
 
[[Categorie:Bij Negen X Grunberg Bereid Les 1]]
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Revisión actual - 16:29 12 ene 2020


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Bereid 1.1.jpeg

Beeld Maken

Waar je bereid bent om te sterven


Het maken van een beeld bij het geschreven verhaal kan gelijk na het schrijven van het verhaal gebeuren. Het is ook een fijne opdracht om als afwisseling te geven na het Samenbrengen.

Tekening maken met zwarte pen

Duur ± 10 minuten / de hele groep
Instructie voor de deelnemers

Teken je lichaam en bedenk een vorm waarmee je in beeld kunt uitdrukken hoe je lichaam je verraste.
Suggestie: Met één kleur markeer je dat gedeelte van je lichaam dat je verraste.

Voorbereiden
  • Zwarte pennen en een kleur, potlood of stift
  • Antwoordblad
  • Een voorbereid blad passend bij het presentatie doel.


Digitale vertalingsvorm

Duur thuis aantal uren inplannen / teams

In teams een beeldpresentatie maken over het besproken werk of een deelaspect van het werk van de schrijver. Kan bijvoorbeeld zijn een prezi, stop motion, fotocollage digitaal of met het gebruik van andere digitale tools. Een beeld van deze digitale beeldopdracht kan worden toegevoegd als illustratie bij het drieluik.


Categorie:Bij Negen X Grunberg Bereid Les 1 Categorie:Sjabloon