Diferencia entre revisiones de «Dagdroom O»

 
(No se muestran 2 ediciones intermedias del mismo usuario)
Línea 1: Línea 1:
__NOTOC__
 
 
{{kopweg}}
 
{{kopweg}}
{{Opmaat plaat}}
+
{{9xG9}}
<h3>Opmaat bij de les ''Waar de dood een '''dagdroom''' is''</h3>
+
 
 +
<div class="row">
 +
<div class="small-6 large-offset-2 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Opmaat'''</h3>
 +
<h4>'''Les - Waar de dood een ''dagdroom'' is'''</h4>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 +
<h5>'''Ruimte en materiaal'''</h5>
 +
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
Stoelen staan in een kring. Afhankelijk van de oefening waarmee gestart wordt, staat of zit iedereen in de kring. Buiten de kring staan eventueel tafels om later aan te gaan schrijven als dat zo uitkomt of er worden clip-borden gebruikt.
 
<br>
 
<br>
<h5>De ruimte</h5>
 
Stoelen staan in een kring en iedereen zit. Buiten de kring staan eventueel tafels om te schrijven of er worden clip-borden gebruikt.
 
 
<br>
 
<br>
 +
Als het de eerste bijeenkomst is, start de docent met het uitleggen van de opbouw van de bijeenkomst(en). Maak een flip-over of een digitale versie daarvan met de tijdsplanning en activiteiten en neem deze heel kort door.
 +
  </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
<h4>Energieke Dynamiek (Duur ± 5 minuten / de hele groep)</h4>  
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
''Modeling''<br>
+
<h4>'''Energieke Dynamiek'''</h4>
 +
<h5>Duur ± 5 minuten / de hele groep</h5>
 +
  <div class="mw-collapsible-content">  
 +
'''''Modeling'''''<br>
 
Iedereen staat in de kring. De begeleider doet voor op welke manieren je kunt lopen (stoer, verlegen, sexy, met
 
Iedereen staat in de kring. De begeleider doet voor op welke manieren je kunt lopen (stoer, verlegen, sexy, met
 
een gespannen lichaam, x-benen etc.).
 
een gespannen lichaam, x-benen etc.).
Línea 18: Línea 30:
 
''Deze dynamiek gaat over creativiteit, lef en de concentratie om goed naar de ander te
 
''Deze dynamiek gaat over creativiteit, lef en de concentratie om goed naar de ander te
 
kijken en dit vervolgens na te doen.''
 
kijken en dit vervolgens na te doen.''
 +
  </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
<br>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
<h4>Dynamiek passend bij het onderwerp (Duur ± 25 minuten / de hele groep)</h4>
+
<h4>'''Dynamiek passend bij het onderwerp / gericht op het thema'''</h4>
''Modeshow''<br>
+
<h5>Duur ± 25 minuten / de hele groep</h5>
 +
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
'''''Modeshow'''''<br>
 
De begeleider zet muziek op waar deelnemers dezelfde oefening op doen als bij de
 
De begeleider zet muziek op waar deelnemers dezelfde oefening op doen als bij de
 
energieke dynamiek van deze les. De muziek die de begeleider opzet nodigt uit om te
 
energieke dynamiek van deze les. De muziek die de begeleider opzet nodigt uit om te
Línea 36: Línea 52:
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Stimuleert zelfvertrouwen, plezier, creativiteit en lef.''
+
''Effect van de dynamiek: stimuleert zelfvertrouwen, plezier, creativiteit en lef.''
 +
  </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
Na aandacht voor bewegen, plezier en ontspannen is het tijd om door te gaan met het drieluik.
+
Na aandacht voor bewegen, plezier en ontspannen is het tijd om door te gaan met de eigen ervaring - het drieluik.
<br>
+
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
+
    </div>
 +
</div>
 +
 
 +
{{#set: Theorie=|Module=Lees|Serie=9XGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}}
  
 
[[Categorie:Bij Negen X Grunberg Dagdroom Les 9]]
 
[[Categorie:Bij Negen X Grunberg Dagdroom Les 9]]
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Revisión actual - 20:58 13 jun 2020

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaar9G9.jpeg

Opmaat

Les - Waar de dood een dagdroom is

Ruimte en materiaal

Stoelen staan in een kring. Afhankelijk van de oefening waarmee gestart wordt, staat of zit iedereen in de kring. Buiten de kring staan eventueel tafels om later aan te gaan schrijven als dat zo uitkomt of er worden clip-borden gebruikt.

Als het de eerste bijeenkomst is, start de docent met het uitleggen van de opbouw van de bijeenkomst(en). Maak een flip-over of een digitale versie daarvan met de tijdsplanning en activiteiten en neem deze heel kort door.


Energieke Dynamiek

Duur ± 5 minuten / de hele groep

Modeling
Iedereen staat in de kring. De begeleider doet voor op welke manieren je kunt lopen (stoer, verlegen, sexy, met een gespannen lichaam, x-benen etc.). Om de beurt gaat een deelnemer op een andere manier naar het midden toelopen en de rest van de groep doet hem na.

Deze dynamiek gaat over creativiteit, lef en de concentratie om goed naar de ander te kijken en dit vervolgens na te doen.


Dynamiek passend bij het onderwerp / gericht op het thema

Duur ± 25 minuten / de hele groep

Modeshow
De begeleider zet muziek op waar deelnemers dezelfde oefening op doen als bij de energieke dynamiek van deze les. De muziek die de begeleider opzet nodigt uit om te bewegen. Voorbeelden hiervan zijn: Neneh Cherry: ‘Inner city mama’ of Right Said Fred: ‘I’m too sexy’. Dit is een voorbereiding op een modeshow. De stoelen worden in twee rijen neergezet en tussen de stoelen is de catwalk. Als er tafels of banken zijn om over te lopen kun je die in het midden zetten. Als de deelnemer aan het einde van de catwalk is blijft hij/zij staan in een freeze en wordt er een foto gemaakt voor in het drieluik antwoordblad of de omslag van de presentatiemap. De helft van de groep gaat beginnen. De begeleider heeft tien verschillende hoeden meegenomen. Na vier minuten wisselen de groepen. Elke groep komt aan de beurt en nadat zij geweest zijn krijgen zij applaus.

Effect van de dynamiek: stimuleert zelfvertrouwen, plezier, creativiteit en lef.



Na aandacht voor bewegen, plezier en ontspannen is het tijd om door te gaan met de eigen ervaring - het drieluik.


Categorie:Bij Negen X Grunberg Dagdroom Les 9 Categorie:Sjabloon