Diferencia entre revisiones de «Bereid EE»

 
(No se muestran 21 ediciones intermedias de 2 usuarios)
Línea 1: Línea 1:
 
{{kopweg}}
 
{{kopweg}}
{{Drieluik Bereid}}<br>
+
{{Drieluik Bereid}}
  
<h3>Drieluik bij de les ''Waar je '''bereid''' bent om te sterven'' (Duur ± 3 lesuren)</h3>
+
<div class="row">
 +
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Drieluik'''</h3>
 +
<h4>'''Les - Waar je ''bereid'' bent om te sterven'''</h4>
 +
<h5>Duur ± minimaal 145 minuten ≈ 2,5 lesuren</h5>
 
<br>
 
<br>
Het drieluik bestaat altijd uit de eigen ervaring - kennis en actie. Ieder deel duurt bij benadering 60 minuten. De docent kan dit verkorten of verlengen. De eigen ervaring verwoorden en in tekst en beeld vertalen duurt een vol lesuur. Als werk niet af is kan de deelnemer in eigen tijd het afmaken. Belangrijk is dat de tekst in het klad in de groep wordt geschreven. In 30 minuten kunnen alle activiteiten die een tekst in het klad opleveren worden gedaan.
+
Na de fysieke oefeningen uit de opmaat gaan de deelnemers aan de slag met opdrachten van de deelcomponenten waaruit het drieluik bestaat.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4>Eigen ervaring</h4>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
<h5>Voorlezen</h5>
+
<h5>'''Drieluik = Eigen ervaring - Kennis & Actie'''</h5>
[[Bereid Column AG|Waar je bereid bent te sterven]], pagina 163 (Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam)<br>
+
  <div class="mw-collapsible-content">
<h5>Onderwerp</h5>
+
<h5>'''Eigen ervaring'''</h5>
Vertellen over ''een keer dat je lichaam je verraste''.
+
In het midden van het antwoordblad staat het eigen verhaal gebaseerd op de '''eigen ervaring''' van de deelnemer.
 
<br>
 
<br>
 +
<h5>'''Kennis'''</h5>
 +
Daarna gaan de deelnemers aan de slag met het verkennen, bevragen en ordenen van de aanwezige '''kennis''' en vervolgens is er aandacht om deze kennis uit te breiden en te versterken. Aan de linkerkant van het drieluik komt de weerslag van dit proces te staan.
 +
Nadat de deelnemers zich bewust zijn geworden over hun bestaande eigen kennis en de nieuwe aangeboden kennis gaan ze daarmee aan de slag.
 
<br>
 
<br>
<h4>Kennis</h4>
+
<h5>'''Actie'''</h5>
<h5>Boek</h5>
+
De activiteiten zijn nu gericht op de verbinding met de praktijk met als doel de praktijk in kaart te brengen en welke betekenis de deelnemers op basis van hun ervaringen, kennis en wensen kunnen bijdragen in de praktijk, de '''actie'''. Het resultaat komt aan de rechterzijde van de drieluik te staan.
Arnon Grunberg, [https://www.athenaeum.nl/boek/?authortitle=arnon-grunberg/de-joodse-messias--9789048835010 De Joodse Messias] (Lebowski, 2004)<br>
 
<h5>Theorie</h5>
 
Theorie over het '''Interview'''en hoe dat gebruikt kan worden.
 
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4>Actie</h4>
+
Door het proces en de resultaten in een drieluik vorm te presenteren wordt de samenhang inzichtelijk gemaakt en worden de deelnemers aangemoedigd de verbanden te zien en te creëren.
<h5>Praktijk voorbereiden en presentatie</h5>
+
  </div>
    {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
+
</div>
 +
  </div>
 +
</div>
 +
 
 +
{{#set: Theorie=|Module=Lees|Serie=9XGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 +
 
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Revisión actual - 18:42 13 jun 2020


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Bereid 1.1.jpeg

Drieluik

Les - Waar je bereid bent om te sterven

Duur ± minimaal 145 minuten ≈ 2,5 lesuren


Na de fysieke oefeningen uit de opmaat gaan de deelnemers aan de slag met opdrachten van de deelcomponenten waaruit het drieluik bestaat.

Drieluik = Eigen ervaring - Kennis & Actie
Eigen ervaring

In het midden van het antwoordblad staat het eigen verhaal gebaseerd op de eigen ervaring van de deelnemer.

Kennis

Daarna gaan de deelnemers aan de slag met het verkennen, bevragen en ordenen van de aanwezige kennis en vervolgens is er aandacht om deze kennis uit te breiden en te versterken. Aan de linkerkant van het drieluik komt de weerslag van dit proces te staan. Nadat de deelnemers zich bewust zijn geworden over hun bestaande eigen kennis en de nieuwe aangeboden kennis gaan ze daarmee aan de slag.

Actie

De activiteiten zijn nu gericht op de verbinding met de praktijk met als doel de praktijk in kaart te brengen en welke betekenis de deelnemers op basis van hun ervaringen, kennis en wensen kunnen bijdragen in de praktijk, de actie. Het resultaat komt aan de rechterzijde van de drieluik te staan.

Door het proces en de resultaten in een drieluik vorm te presenteren wordt de samenhang inzichtelijk gemaakt en worden de deelnemers aangemoedigd de verbanden te zien en te creëren.


Categorie:Sjabloon