Diferencia entre revisiones de «Lezen V»

 
(No se muestran 7 ediciones intermedias de otro usuario)
Línea 1: Línea 1:
{{kopweg}}
+
{{Bepaalgebruiker}}{{Kopweg}}
{{Drieluik Verlangen}}<br>
+
{{#ifingroup:Demo|{{Demo Drieluik Verlangen}}|{{Drieluik Verlangen}}}}
  
<h3>Lezen (Duur thuis ±week<)</h3>
+
<div class="row">
 +
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Lezen'''</h3>
 +
<h4>'''Waar je ''verlangen'' nog niet is uitgedoofd'''</h4>
 +
<h5>Duur thuis ± week< / individueel</h5>
 
<br>
 
<br>
 
De docent introduceert een boek van de schrijver wiens column of fragment een rol heeft gespeeld in de eigen ervaring. Het kan ook dat er nu juist gekozen wordt voor een boek van een andere schrijver zolang het aansluit bij het onderwerp van de eigen ervaring. In deze les is keuze gemaakt voor:
 
De docent introduceert een boek van de schrijver wiens column of fragment een rol heeft gespeeld in de eigen ervaring. Het kan ook dat er nu juist gekozen wordt voor een boek van een andere schrijver zolang het aansluit bij het onderwerp van de eigen ervaring. In deze les is keuze gemaakt voor:
Línea 15: Línea 20:
 
* een roman of fragment van een andere schrijver dat aansluit bij het thema.
 
* een roman of fragment van een andere schrijver dat aansluit bij het thema.
 
<br>
 
<br>
De keuze is afhankelijk van het niveau van de deelnemers. Het lezen is een voorbereidende opdracht en kan thuis worden gedaan. Als de docent twijfelt of er dan ook echt wordt voorbereid kan er een fragment in een bepaalde tijd worden gelezen in de les. Dit laatste om te zorgen dat alle leerlingen hetzelfde uitgangspunt hebben voor het vervolg van de les.<br>
+
De keuze is afhankelijk van het niveau van de deelnemers. Het lezen is een voorbereidende opdracht en kan thuis worden gedaan. Als de docent twijfelt of er dan ook echt wordt voorbereid kan er een fragment in een bepaalde tijd worden gelezen in de les. Dit laatste om te zorgen dat alle deelnemers hetzelfde uitgangspunt hebben voor het vervolg van de les.<br>
<br>
 
Het thema van deze les is naast de focus op het werk van de schrijver een kennismaking of uitwerking van de stijlvorm, de '''Dialoog'''. Afhankelijk van het niveau van de leerlingen en de nadruk die de docent wil aanbrengen kiest de docent wat hij de leerlingen aanbiedt en waar ze mee aan de slag gaan.
 
<h5>Voorbereiden</h5>
 
* Drieluik antwoordblad, de indeling van de linkerzijde.
 
 
<br>
 
<br>
 +
Het thema van deze les is naast de focus op het werk van de schrijver een kennismaking of uitwerking van de stijlvorm, '''de dialoog'''. Afhankelijk van het niveau van de deelnemers en de nadruk die de docent wil aanbrengen kiest de docent wat hij de deelnemers aanbiedt en waar ze mee aan de slag gaan.
 +
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 +
* Fragment, lees selectie
 +
* Informatie over de stijlvorm ter oriëntatie voor de docent
 +
* Drieluik antwoordblad, nadenken over de indeling van de linkerzijde dit kan leiden tot een extra blad.
 +
 +
    </div>
 +
</div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 +
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Revisión actual - 23:05 5 sep 2020

naar les verlangennaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Verlangen 1.1.jpeg

Lezen

Waar je verlangen nog niet is uitgedoofd

Duur thuis ± week< / individueel


De docent introduceert een boek van de schrijver wiens column of fragment een rol heeft gespeeld in de eigen ervaring. Het kan ook dat er nu juist gekozen wordt voor een boek van een andere schrijver zolang het aansluit bij het onderwerp van de eigen ervaring. In deze les is keuze gemaakt voor: Arnon Grunberg, Figuranten (1997) Nijgh & van Ditmar, Amsterdam of Huid en Haar (2010) Nijgh & van Ditmar, Amsterdam

De deelnemers lezen het fragment, een hoofdstuk of een heel boek dat de docent aanbiedt/ voorstelt. Gekozen kan worden voor:

  • een fragment dat aansluit bij het thema,
  • een roman uit het oeuvre van de schrijver dat aansluit bij het thema,
  • een interview met de schrijver,
  • een roman of fragment van een andere schrijver dat aansluit bij het thema.


De keuze is afhankelijk van het niveau van de deelnemers. Het lezen is een voorbereidende opdracht en kan thuis worden gedaan. Als de docent twijfelt of er dan ook echt wordt voorbereid kan er een fragment in een bepaalde tijd worden gelezen in de les. Dit laatste om te zorgen dat alle deelnemers hetzelfde uitgangspunt hebben voor het vervolg van de les.

Het thema van deze les is naast de focus op het werk van de schrijver een kennismaking of uitwerking van de stijlvorm, de dialoog. Afhankelijk van het niveau van de deelnemers en de nadruk die de docent wil aanbrengen kiest de docent wat hij de deelnemers aanbiedt en waar ze mee aan de slag gaan.

Voorbereiden
  • Fragment, lees selectie
  • Informatie over de stijlvorm ter oriëntatie voor de docent
  • Drieluik antwoordblad, nadenken over de indeling van de linkerzijde dit kan leiden tot een extra blad.


Categorie:Sjabloon