Diferencia entre revisiones de «Laat Je Zien»

 
Línea 12: Línea 12:
 
<div class="small-6 columns">
 
<div class="small-6 columns">
 
<br>
 
<br>
{{Schoolbord}}
+
{{Drieluik Schoolbord}}
 
     </div>
 
     </div>
 
</div>
 
</div>

Revisión actual - 14:27 29 nov 2019


Welkom bij Laat Je Zien


Laat Je Zien is een methodologie ontwikkeld door samenwerking tussen psychologen, pedagogen en docenten onder leiding van Marianne Koeman om een aantal zeer waardevolle psychologische en pedagogische inzichten gemakkelijk toe te kunnen passen in het onderwijs.
Iedereen heeft de kwaliteiten al in huis. Laat Je Zien is een onderliggend stelsel, structuur om te waarborgen dat belangrijke activiteiten die het ontwikkelingsproces van de deelnemers kunnen versterken regelmatig aanbod komen.

Het gaat om een ordening van verschillende componenten die allemaal een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling en groei van een mens. Er is aandacht voor de ontwikkeling van lichaam en geest.


naar Eigen Ervaringnaar Tekst makennaar Beeld makennaar Kennisnaar Vragen-Ordenennaar Kennis Verdiepennaar Intermezzonaar Actienaar Samenbrengennaar Actie VerdiepenGA Drieluik.jpg
Acerca de esta imagen













De begrippen aanklikken geeft de toelichting over de stappen in de drieluik-werkstructuur.

De methodologie integreert taal, inhoud van zaakvakken, lichaamsgerichte activiteiten, praktijk en zelfexpressie waarbij alle componenten even belangrijk zijn en elkaar versterken. Door vaardig om te springen met taal kun je je eigen ervaringen genuanceerd onder woorden brengen. Dat vormt een bouwsteen van analytisch denken en een opening tot dialoog.

De docent speelt een faciliterende rol. De leerlingen hebben door de vaste structuur houvast en krijgen zoveel mogelijk vrijheid om individueel en met hun teamleden aan de slag te gaan. De drieluik-werkstructuur staat toe dat er naast persoonlijke ontwikkeling ruimte is voor kennisoverdracht, praktijk toepassing, evaluatie en reflectie.

Doel Laat Je Zien

Wat levert werken met de drieluik-werkstructuur van Laat Je Zien de deelnemers op?

  • Vergroting uitdrukkingsvaardigheid van deelnemers. Ze leren zowel verbaal als non-verbaal helder en precies uitdrukking geven aan hun gedachten, gevoelens, gedrag en wat ze meemaken.
  • Acceptatie van persoonlijke verschillen door het delen van ervaringen. Deelnemers zijn beter in staat zich in te leven in de ander.
  • Inzicht in hoe ervaringen uit het leven en kennis elkaar versterken.


Deze doelen zijn veelomvattend maar iedere deelnemer zal op een of meer terreinen groei gaan ervaren met respect voor ieders individuele tempo.
Het trainen van deze vaardigheden op een speelse manier versterkt de eigenwaarde, vermindert sociale angsten, en vergroot het vertrouwen in eigen capaciteiten. Dit leidt tot een uitbreiding van ontwikkelingsmogelijkheden en biedt deelnemers een extra opening om een bijdrage te leveren aan de wereld om hen je heen.

Een extra doel van de methodologie Laat Je Zien is dat de deelnemers gaandeweg ook aspecten van de begeleiding op zich nemen. Hierdoor worden de eigen ontwikkelingsvaardigheden versterkt, krijgt zelfstandigheid meer nadruk en komt verantwoordelijkheid voor het leerproces opgang.

Onderbouwing van Laat Je Zien



Plantilla:Leesserie
Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de lessenserie Beter Verwoorden
Plantilla:BV0