Diferencia entre revisiones de «Verlangen AV»

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Verlangen}} <h3>Verdiepen</h3> <br> <h4>Beeldpresentatie (Duur ±1 week thuis en op school)</h4> In teams een beeldpresentatie maken met een...')
 
 
(No se muestran 4 ediciones intermedias de otro usuario)
Línea 1: Línea 1:
{{kopweg}}
+
{{Bepaalgebruiker}}{{Kopweg}}
{{Drieluik Verlangen}}
+
{{#ifingroup:Demo|{{Demo Drieluik Verlangen}}|{{Drieluik Verlangen}}}}
  
<h3>Verdiepen</h3>
+
<div class="row">
 +
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Verdiepen'''</h3>
 +
<h4>'''Waar je ''verlangen'' nog niet is uitgedoofd'''</h4>
 
<br>
 
<br>
<h4>Beeldpresentatie (Duur ±1 week thuis en op school)</h4>
+
<h4>'''Beeldpresentatie'''</h4>
 +
<h5>Duur in overleg ±1 week thuis en op school / Teams - individueel</h5>
 +
<h5>'''Instructie'''</h5>
 
In teams een beeldpresentatie maken met een dialoog uit het werk van de
 
In teams een beeldpresentatie maken met een dialoog uit het werk van de
 
schrijver of de eigen dialoog gebruiken. Individueel of in een team. De opdracht kan worden uitgevoerd als een prezi, stop motion, fotocollage etc. Digitaal of analoge tools.
 
schrijver of de eigen dialoog gebruiken. Individueel of in een team. De opdracht kan worden uitgevoerd als een prezi, stop motion, fotocollage etc. Digitaal of analoge tools.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h5>Voorbereiden</h5>
+
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar het door hun gekozen medium?
 
* Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar het door hun gekozen medium?
 
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van de drieluik die ze maken. Als er ruimte te kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
 
* De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van de drieluik die ze maken. Als er ruimte te kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
 
<br>
 
<br>
<h5>Afsluiten</h5>
+
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
 
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
 
* De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
 
* De docent kan beslissen dat de verhalen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.
 
* De docent kan beslissen dat de verhalen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.
<br>
+
 
<br>
+
    </div>
<h4>Presentatie voorbereiden (Duur is afhankelijk van gekozen omvang</h4>
+
</div>
Het werk van de deelnemers staat in de schijnwerpers; het werk dat
+
 
de deelnemers hebben gemaakt in de voorgaande opdrachten.<br>
 
De deelnemers worden aangemoedigd door de docent om gezamenlijk de presentatie vorm te geven. Iedereen krijgt een rol. De docent kan verschillende teams samenstellen die allen een specifiek gedeelte van de presentatie op zich nemen. Of de docent kan verschillende werkzaamheden vaststellen in overleg met de deelnemers en vragen wie welke taak op zich wil nemen en op die manier teams samenstellen.
 
<br>
 
<br>
 
<h5>Wat zijn de zaken die geregeld dienen te worden voor de presentatie?</h5>
 
* Waar kan het zich afspelen? De plaats.
 
* Wie worden uitgenodigd?
 
* Hoe wordt de ruimte ingericht?
 
* Hoe geven we het programma vorm?
 
* Wat voor een soort presentatie is het? Komt er bijvoorbeeld een schrijver bij? Zo ja welke rol neemt zij/hij in? Is het belangrijk ook aandacht te besteden aan het werk van de gast? Wie maakt deze presentatie?
 
* Is er een presentator en/of interviewer? Wie houdt de introductie?
 
* Interview format vaststellen. Bijvoorbeeld: gebruik maken van eerder in de les geformuleerde vragen?
 
* Afsluiting?
 
* Wat nog meer nodig blijkt ...
 
  
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 +
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Revisión actual - 23:06 5 sep 2020

naar les verlangennaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Verlangen 1.1.jpeg

Verdiepen

Waar je verlangen nog niet is uitgedoofd


Beeldpresentatie

Duur in overleg ±1 week thuis en op school / Teams - individueel
Instructie

In teams een beeldpresentatie maken met een dialoog uit het werk van de schrijver of de eigen dialoog gebruiken. Individueel of in een team. De opdracht kan worden uitgevoerd als een prezi, stop motion, fotocollage etc. Digitaal of analoge tools.

Voorbereiden
  • Met de deelnemers overleggen welke digitale vorm ze wensen te gebruiken voor hun presentatie. Hoe kunnen ze de dialoog vertalen naar het door hun gekozen medium?
  • De docent neemt een besluit over de indeling van de rechterzijde van het drieluik-antwoordblad. Wat gaan de deelnemers neerzetten in het kader van de drieluik die ze maken. Als er ruimte te kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.


Afsluiten
  • De docent maakt een afspraak met de deelnemers over een presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
  • De docent kan beslissen dat de verhalen na ze te hebben gelezen in de klas gebundeld worden. Dit kan een aparte opdracht worden voor de deelnemers. Er kan gewerkt worden in een kleine groep en taken kunnen worden verdeeld.



Categorie:Sjabloon