Diferencia entre revisiones de «Tangaslip Ver»
(No se muestran 3 ediciones intermedias del mismo usuario) | |||
Línea 1: | Línea 1: | ||
{{kopweg}} | {{kopweg}} | ||
{{Drieluik Tanga}} | {{Drieluik Tanga}} | ||
− | <h3>Onderzoeken en Verdiepen</h3> | + | |
− | < | + | <div class="row"> |
+ | <div class="small-6 large-offset-3 columns"> | ||
+ | |||
+ | <h3>'''Onderzoeken en Verdiepen'''</h3> | ||
+ | <h4>'''Waar mensen verwachten dat je in ''tangaslip'' de deur opendoet'''</h4> | ||
In de les Tangaslip is de keuze gemaakt om naast de roman ''Onze Oom'' aandacht te besteden aan '''de tijdlijn'''. De deelnemers hebben een tijdlijn gemaakt van een van de twee hoofdpersonen naar keuze, Lina of de majoor. | In de les Tangaslip is de keuze gemaakt om naast de roman ''Onze Oom'' aandacht te besteden aan '''de tijdlijn'''. De deelnemers hebben een tijdlijn gemaakt van een van de twee hoofdpersonen naar keuze, Lina of de majoor. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4> De tijdlijn van een karakter | + | <h4>'''De tijdlijn van een karakter'''</h4> |
+ | <h5>Duur ± 30 minuten / de hele groep - tweetallen</h5> | ||
De deelnemers maken gezamenlijk in tweetallen een tijdlijn over de ontwikkeling van een van de hoofdpersoon. In dit geval Lina of de majoor. De deelnemers bepalen zelf wie ze kiezen. Welke gebeurtenissen maakt ze mee? Hoe gaat ze er mee om? Wat kan je dan zeggen over haar ontwikkeling? Etc. Als ze klaar zijn maken ze een foto van de tijdlijn voor het Digibord. | De deelnemers maken gezamenlijk in tweetallen een tijdlijn over de ontwikkeling van een van de hoofdpersoon. In dit geval Lina of de majoor. De deelnemers bepalen zelf wie ze kiezen. Welke gebeurtenissen maakt ze mee? Hoe gaat ze er mee om? Wat kan je dan zeggen over haar ontwikkeling? Etc. Als ze klaar zijn maken ze een foto van de tijdlijn voor het Digibord. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>Voorbereiden</h5> | + | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> |
* De docent de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vormgeven dat de tijdlijn van het karakter plek heeft. | * De docent de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vormgeven dat de tijdlijn van het karakter plek heeft. | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>Afsluiten</h5> | + | <h5>'''Afsluiten'''</h5> |
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''. | Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''. | ||
+ | |||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
+ | |||
+ | [[Categorie:Sjabloon]] |
Revisión actual - 10:34 16 ene 2020
Onderzoeken en Verdiepen
Waar mensen verwachten dat je in tangaslip de deur opendoet
In de les Tangaslip is de keuze gemaakt om naast de roman Onze Oom aandacht te besteden aan de tijdlijn. De deelnemers hebben een tijdlijn gemaakt van een van de twee hoofdpersonen naar keuze, Lina of de majoor.
De tijdlijn van een karakter
Duur ± 30 minuten / de hele groep - tweetallen
De deelnemers maken gezamenlijk in tweetallen een tijdlijn over de ontwikkeling van een van de hoofdpersoon. In dit geval Lina of de majoor. De deelnemers bepalen zelf wie ze kiezen. Welke gebeurtenissen maakt ze mee? Hoe gaat ze er mee om? Wat kan je dan zeggen over haar ontwikkeling? Etc. Als ze klaar zijn maken ze een foto van de tijdlijn voor het Digibord.
Voorbereiden
- De docent de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vormgeven dat de tijdlijn van het karakter plek heeft.
Afsluiten
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.