Diferencia entre revisiones de «Koffer P»

 
(No se muestran 3 ediciones intermedias del mismo usuario)
Línea 1: Línea 1:
 
{{kopweg}}
 
{{kopweg}}
 
{{Drieluik Koffer}}
 
{{Drieluik Koffer}}
<h3>Tussentijds presenteren</h3>
+
 
 +
<div class="row">
 +
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
 +
<h4>'''Waar je volledige bezit in een kleine ''koffer'' past'''</h4>
 
<br>
 
<br>
 
De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 
De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4> Kort presenteren bij verschillende verdiepingsoefeningen (Duur ± afhankelijk van aantal deelnemers)</h4>
+
<h4> '''Kort presenteren bij verschillende verdiepingsoefeningen'''</h4>
 +
<h5>Duur ± afhankelijk van aantal deelnemers / Hele groep</h5>
 
De deelnemers gaan in tweetallen de elfjes voordragen/ opvoeren die ze hebben geschreven.<br>
 
De deelnemers gaan in tweetallen de elfjes voordragen/ opvoeren die ze hebben geschreven.<br>
 
De deelnemers zitten in een kring en dragen allemaal twee zinnen voor van het verhaal in dichtvorm.
 
De deelnemers zitten in een kring en dragen allemaal twee zinnen voor van het verhaal in dichtvorm.
 
<br>
 
<br>
<h5>Bij extra (Duur ± 3 minuten per team)</h5>
+
<br>
 +
<h5>'''Bij Extra'''</h5>
 +
<h5>Duur ± 3 minuten per team</h5>
 
Presenteren van het gezamenlijk geschreven gedicht.
 
Presenteren van het gezamenlijk geschreven gedicht.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h5>Bij huiswerk (Duur ± 3 a 5 minuten per team)</h5>
+
<h5>'''Bij huiswerk'''</h5>
 +
<h5>Duur ± 3 a 5 minuten per team</h5>
 
Een selectie van gedichten geschreven in de whats-app groep wordt gemaakt door een groepje deelnemers. Zij presenteren hun selectie aan de andere deelnemers. De ruimte is ingericht zodat er een plek is om voor te dragen en een plek om te zitten. De wisseling van de voordrachten gebeurd middels een belletje of ander geluid. Deze taak kan net als het presenteren gedaan worden door een deelnemer.
 
Een selectie van gedichten geschreven in de whats-app groep wordt gemaakt door een groepje deelnemers. Zij presenteren hun selectie aan de andere deelnemers. De ruimte is ingericht zodat er een plek is om voor te dragen en een plek om te zitten. De wisseling van de voordrachten gebeurd middels een belletje of ander geluid. Deze taak kan net als het presenteren gedaan worden door een deelnemer.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 +
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
 +
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
 +
    </div>
 +
    </div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 +
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Revisión actual - 12:01 16 ene 2020


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Koffer 1.1.jpeg

Tussentijds presenteren

Waar je volledige bezit in een kleine koffer past


De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.

Kort presenteren bij verschillende verdiepingsoefeningen

Duur ± afhankelijk van aantal deelnemers / Hele groep

De deelnemers gaan in tweetallen de elfjes voordragen/ opvoeren die ze hebben geschreven.
De deelnemers zitten in een kring en dragen allemaal twee zinnen voor van het verhaal in dichtvorm.

Bij Extra
Duur ± 3 minuten per team

Presenteren van het gezamenlijk geschreven gedicht.

Bij huiswerk
Duur ± 3 a 5 minuten per team

Een selectie van gedichten geschreven in de whats-app groep wordt gemaakt door een groepje deelnemers. Zij presenteren hun selectie aan de andere deelnemers. De ruimte is ingericht zodat er een plek is om voor te dragen en een plek om te zitten. De wisseling van de voordrachten gebeurd middels een belletje of ander geluid. Deze taak kan net als het presenteren gedaan worden door een deelnemer.

Afsluiten

Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.


Categorie:Sjabloon