Diferencia entre revisiones de «Ex P»

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Ex}} <h3>Tussentijds presenteren</h3> <br> De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zij...')
 
 
(No se muestran 7 ediciones intermedias del mismo usuario)
Línea 1: Línea 1:
 
{{kopweg}}
 
{{kopweg}}
 
{{Drieluik Ex}}
 
{{Drieluik Ex}}
<h3>Tussentijds presenteren</h3>
+
 
 +
 
 +
<div class="row">
 +
<div class="small-6 large-offset-3 columns">
 +
 
 +
<h3>'''Tussentijds presenteren'''</h3>
 +
<h4>'''Waar de mannen van je ''ex'' je leven komen vervolmaken'''</h4>
 
<br>
 
<br>
De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
+
De deelnemers presenteren met regelmaat tussentijdse resultaten; Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dat moment over het onderwerp? ...  Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4> De tijdlijn van een karakter presenteren (Duur ± 30 minuten)</h4>
+
<h4> '''Presenteren van gevonden informatie'''</h4>
Ieder tweetal presenteert de tijdlijn van een van de twee karakters uit ''Onze Oom'' die ze hebben gekozen. De docent kijkt of een Q & A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen na de presentatie over de inhoud.
+
<h5>Duur ± 20 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Hele groep</h5>
 +
De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten uitgezocht over de brief. Bijvoorbeeld ondergebracht in de rubrieken stijl, doel, geschiedenis en alternatieven (voor/tegen). De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer hun mening geven. Zo kan er een indruk komen over hoe de deelnemers denken over de brief.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h5>Voorbereiden</h5>
+
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
* De tijdlijnen gemaakt door de deelnemers als foto voor het Digibord klaarzetten
+
* De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten
* De tweetallen zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
+
* De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
 
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
 
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
 
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
 
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
 
<br>
 
<br>
<h5>Afsluiten</h5>
+
<h5>'''Afsluiten'''</h5>
 
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
 
Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij ''Fysieke activiteit''.
 +
    </div>
 +
    </div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 +
 +
[[Categorie:Sjabloon]]

Revisión actual - 11:57 16 ene 2020


naar ExnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Ex 1.1.jpeg


Tussentijds presenteren

Waar de mannen van je ex je leven komen vervolmaken


De deelnemers presenteren met regelmaat tussentijdse resultaten; Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dat moment over het onderwerp? ... Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.

Presenteren van gevonden informatie

Duur ± 20 minuten - presentatie in de klas één lesuur / Hele groep

De deelnemers hebben als huiswerk verschillende aspecten uitgezocht over de brief. Bijvoorbeeld ondergebracht in de rubrieken stijl, doel, geschiedenis en alternatieven (voor/tegen). De resultaten worden nu gepresenteerd. De luisterende deelnemers kunnen via een app-vragenlijstje iedere keer hun mening geven. Zo kan er een indruk komen over hoe de deelnemers denken over de brief.

Voorbereiden
  • De prestaties gemaakt door de deelnemers voor het Digibord klaarzetten
  • De teams zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
  • De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
  • De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.


Afsluiten

Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.


Categorie:Sjabloon