Diferencia entre revisiones de «Samenbrengen G»
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Gelukszoekers}} <h3>Samenbrengen</h3> <br> De activiteiten zijn gericht op het samenbrengen van eigen ervaring, oude en nieuwe kennis en een...') |
|||
(No se muestran 5 ediciones intermedias del mismo usuario) | |||
Línea 2: | Línea 2: | ||
{{Drieluik Gelukszoekers}} | {{Drieluik Gelukszoekers}} | ||
− | <h3>Samenbrengen</h3> | + | <div class="row"> |
+ | <div class="small-6 large-offset-3 columns"> | ||
+ | |||
+ | <h3>'''Samenbrengen'''</h3> | ||
+ | <h4>'''Waar ''gelukszoekers'' jou zoeken'''</h4> | ||
<br> | <br> | ||
De activiteiten zijn gericht op het samenbrengen van eigen ervaring, oude en nieuwe kennis en een toepassing richting de praktijk. In de les Gelukszoekers is de keuze gemaakt om naast de roman ''Moedervlekken'' aandacht te besteden aan '''de toneelscène'''. Er zijn verschillende opdrachten mogelijk, een eigen selectie kan gemaakt worden. | De activiteiten zijn gericht op het samenbrengen van eigen ervaring, oude en nieuwe kennis en een toepassing richting de praktijk. In de les Gelukszoekers is de keuze gemaakt om naast de roman ''Moedervlekken'' aandacht te besteden aan '''de toneelscène'''. Er zijn verschillende opdrachten mogelijk, een eigen selectie kan gemaakt worden. | ||
Línea 10: | Línea 14: | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4>Een toneelscène gebaseerd op een fragment uit Moedervlekken | + | <h4>'''Een toneelscène gebaseerd op een fragment uit Moedervlekken'''</h4> |
− | <h5>Instructie</h5> | + | <h5>Duur ± 55 minuten / Teams</h5> |
+ | <h5>'''Instructie'''</h5> | ||
De deelnemers kiezen met hun groepje/team een fragment uit het boek Moedervlekken. Ze schrijven op basis van dit fragment een toneelscène. De aanwijzingen die ze tot nu toe hebben verzameld gebruiken ze. Zoals bijvoorbeeld kijk of je een begin – midden – eind structuur hebt. | De deelnemers kiezen met hun groepje/team een fragment uit het boek Moedervlekken. Ze schrijven op basis van dit fragment een toneelscène. De aanwijzingen die ze tot nu toe hebben verzameld gebruiken ze. Zoals bijvoorbeeld kijk of je een begin – midden – eind structuur hebt. | ||
− | |||
− | |||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | < | + | <h5>'''Huiswerk'''</h5> |
− | <h5> | + | <h5>Duur ± 1 week thuis</h5> |
− | + | * Maak de scèneteksten af en lever ze in bij de docent. | |
− | + | * Bestudeer informatie over het maken van een storyboard. | |
− | |||
− | |||
− | |||
<br> | <br> | ||
− | + | <h5>'''Voorbereiden'''</h5> | |
− | <h5> | + | * Teams maken. |
− | * | + | * De docent bereid informatie voor over het maken van een storyboard voor het verfilmen van de geschreven scènes. |
− | + | * De docent loopt rond voor vragen. | |
− | |||
− | |||
− | * De docent loopt rond voor vragen | ||
* Drieluik antwoordblad, voorbereiden indeling rechterzijde, als de ruimte onvoldoende is een extra blad aanhechten. | * Drieluik antwoordblad, voorbereiden indeling rechterzijde, als de ruimte onvoldoende is een extra blad aanhechten. | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>Afsluiten</h5> | + | <h5>'''Afsluiten'''</h5> |
* Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis en toepassingen in de praktijk is het tijd om door te gaan met een beetje ontspanning maken van een illustratie. | * Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis en toepassingen in de praktijk is het tijd om door te gaan met een beetje ontspanning maken van een illustratie. | ||
* De docent bespreekt met de deelnemers de presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA. | * De docent bespreekt met de deelnemers de presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA. | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
+ | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
+ | es={{BASEPAGENAME}}}} | ||
− | + | [[Categorie:Sjabloon]] |
Revisión actual - 11:51 16 ene 2020
Samenbrengen
Waar gelukszoekers jou zoeken
De activiteiten zijn gericht op het samenbrengen van eigen ervaring, oude en nieuwe kennis en een toepassing richting de praktijk. In de les Gelukszoekers is de keuze gemaakt om naast de roman Moedervlekken aandacht te besteden aan de toneelscène. Er zijn verschillende opdrachten mogelijk, een eigen selectie kan gemaakt worden.
De tekst van de eigen ervaring dient als opmaat voor het schrijven van een nieuwe tekst. Die dan wel een voortzetting is van het verhaal, een andere literaire vorm kan krijgen of juist een meer beschouwende tekst wordt. Een optie voor verdiepen is ook het laten zien van een documentaire of film passend bij het thema.
Een toneelscène gebaseerd op een fragment uit Moedervlekken
Duur ± 55 minuten / Teams
Instructie
De deelnemers kiezen met hun groepje/team een fragment uit het boek Moedervlekken. Ze schrijven op basis van dit fragment een toneelscène. De aanwijzingen die ze tot nu toe hebben verzameld gebruiken ze. Zoals bijvoorbeeld kijk of je een begin – midden – eind structuur hebt.
Huiswerk
Duur ± 1 week thuis
- Maak de scèneteksten af en lever ze in bij de docent.
- Bestudeer informatie over het maken van een storyboard.
Voorbereiden
- Teams maken.
- De docent bereid informatie voor over het maken van een storyboard voor het verfilmen van de geschreven scènes.
- De docent loopt rond voor vragen.
- Drieluik antwoordblad, voorbereiden indeling rechterzijde, als de ruimte onvoldoende is een extra blad aanhechten.
Afsluiten
- Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis en toepassingen in de praktijk is het tijd om door te gaan met een beetje ontspanning maken van een illustratie.
- De docent bespreekt met de deelnemers de presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.
es=Samenbrengen G}}