Diferencia entre revisiones de «I Klas organisatie»
m (Texto reemplazado: «thumb» por «frameless») |
|||
(No se muestra una edición intermedia de otro usuario) | |||
Línea 1: | Línea 1: | ||
{{Kopweg}} | {{Kopweg}} | ||
<div class="row"> | <div class="row"> | ||
− | <div class="small-7 large-offset- | + | <div class="small-7 large-offset-1 columns"> |
− | {{Inspiratie | + | {{Inspiratie}} |
<br> | <br> | ||
<h3>'''Organisatie in een groep'''</h3> | <h3>'''Organisatie in een groep'''</h3> | ||
Línea 12: | Línea 12: | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | [[File:Overzicht van studenten en docenten rollen 2020-03-09 at 3.16.39 PM.png| | + | [[File:Overzicht van studenten en docenten rollen 2020-03-09 at 3.16.39 PM.png|frameless|center|800px]] |
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
Revisión actual - 23:23 1 oct 2022
Organisatie in een groep
De methodologie Laat Je Zien biedt een heldere structuur waarin plaats is voor wisselende inhoud op maat van iedere deelnemer en passend bij de leerdoelen uit de methode waar de docent mee werkt. Het belang van een heldere structuur, goede afspraken en een heldere consequente evenwichtige houding van de docent draagt daaraan bij. Dat blijkt ook uit onderzoek dat vanaf 1970 door Jacob Kounin is gedaan naar het functioneren en organiseren van een groep en de bijdrage daarvan aan het leerproces van deelnemers. Op basis van zijn onderzoek komt Kounin tot vijf aspecten waar een docent aandacht aan kan besteden om zijn lessen en het lesgeven effectiever te laten zijn voor de deelnemers.
Uit het artikel A Review into Effective Classroom Management and Strategies for Student Engagement: Teacher and Student Roles in Today‟s Classrooms (2019) van Hayley Franklin en Ingrid Harrington van de School of Education verbonden aan de University of New England in Australia komt onderstaande afbeelding met een overzicht van de rollen van docenten en deelnemers. De vijf punten van Kounin komen er ook in terug.