Diferencia entre revisiones de «Opmaat BV4»

Línea 22: Línea 22:
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Effect van de oefening: aandacht, durf, acceptatie en ontspanning/ plezier''
+
''Efecto del ejercicio: atención, valor, aceptación y relajación/placer''
 
</div>
 
</div>
 
</div>
 
</div>
 
<br>
 
<br>
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h4>'''Fysieke activiteit passend bij het onderwerp'''</h4>
+
<h4>'''Actividad física apropiada para el sujeto'''</h4>
<h5>Duur: ± 10 minuten/ Hele groep</h5>
+
<h5>Duración: ± 10 minutos / Grupo entero</h5>
<h5>'''''Tableau'''''</h5>
+
<h5>'''''Frontón'''''</h5>
 
   <div class="mw-collapsible-content">
 
   <div class="mw-collapsible-content">
 +
<h5>Instrucción</h5>
 
Dit is een levend schilderij van mensen die door middel van een geluid tot leven komen. De docent vraagt aan de deelnemers om activiteiten te bedenken die je met je familie doet, zoals bijvoorbeeld autorijden, winkelen, afwassen, fietsen of televisiekijken. De docent geeft een deelnemer de beurt om zijn familie, vertolkt door andere deelnemers, in een stilstaand actief beeld te plaatsen. Als iedereen is neergezet, laat de deelnemer zijn fictieve familie tot leven komen door middel van een geluid. Door het geluid kan hij het beeld ook weer stil zetten. Dit duurt een minuut. Het is de bedoeling dat iedereen een keer aan de beurt komt, hetzij als beeldmaker, hetzij als uitbeelder.
 
Dit is een levend schilderij van mensen die door middel van een geluid tot leven komen. De docent vraagt aan de deelnemers om activiteiten te bedenken die je met je familie doet, zoals bijvoorbeeld autorijden, winkelen, afwassen, fietsen of televisiekijken. De docent geeft een deelnemer de beurt om zijn familie, vertolkt door andere deelnemers, in een stilstaand actief beeld te plaatsen. Als iedereen is neergezet, laat de deelnemer zijn fictieve familie tot leven komen door middel van een geluid. Door het geluid kan hij het beeld ook weer stil zetten. Dit duurt een minuut. Het is de bedoeling dat iedereen een keer aan de beurt komt, hetzij als beeldmaker, hetzij als uitbeelder.
 
<br>
 
<br>

Revisión del 16:30 19 feb 2021

ir a inicioir air air air air air air air air air air aMT4.jpeg

2 Ser lastimado

Inicio


Antemano
Duración: ± 2 minutos / Grupo entero

Las sillas están en un círculo. Todo el mundo se sienta. La pizarra / rotafolio muestra la estructura de la lección. El profesor también puede conversar sobre esto.

Ejercicio energético o Juego

Duración: ± 5 minutos/ Grupo entero
Tu nombre en movimiento
Instrucción

Los participantes se posicionan parados en un círculo. El professor se introduce diciendo su nombre acompañado con un movimiento. El profesor comienza diciendo su nombre, acompañado de un movimiento/gesto. Los participantes le saludan diciendo, por ejemplo, "ola (nombre)" y copiando el movimiento. Luego es el turno del siguiente, en el sentido de las agujas del reloj. Esto se repite hasta que todos hayan tenido su turno.

Efecto del ejercicio: atención, valor, aceptación y relajación/placer


Actividad física apropiada para el sujeto

Duración: ± 10 minutos / Grupo entero
Frontón
Instrucción

Dit is een levend schilderij van mensen die door middel van een geluid tot leven komen. De docent vraagt aan de deelnemers om activiteiten te bedenken die je met je familie doet, zoals bijvoorbeeld autorijden, winkelen, afwassen, fietsen of televisiekijken. De docent geeft een deelnemer de beurt om zijn familie, vertolkt door andere deelnemers, in een stilstaand actief beeld te plaatsen. Als iedereen is neergezet, laat de deelnemer zijn fictieve familie tot leven komen door middel van een geluid. Door het geluid kan hij het beeld ook weer stil zetten. Dit duurt een minuut. Het is de bedoeling dat iedereen een keer aan de beurt komt, hetzij als beeldmaker, hetzij als uitbeelder.

Effect van de activiteit: verbeelding trainen, zelfbeheersing, nieuwsgierigheid naar wat iemand die stilstaat ervan gaat maken, concentratie, aandacht en samenspel.

Voorbereiden
  • De ruimte zo indelen dat er een 'tableau' kan worden gemaakt, toneelopstelling.
  • Belletjes, of ander instrument dat geluid maakt.