Diferencia entre revisiones de «Intieme vrienden V»
Línea 56: | Línea 56: | ||
<br> | <br> | ||
'''Gebruik van het drieluikbeeld'''<br> | '''Gebruik van het drieluikbeeld'''<br> | ||
− | Dor op de vraagtekens te klikken gaat u naar de instructies voor de leerlingen bij Les | + | Dor op de vraagtekens te klikken gaat u naar de instructies voor de leerlingen bij Les 3.<br> |
De begrippen aanklikken geeft de toelichting over de stappen in het proces van de drieluik-werkstructuur. | De begrippen aanklikken geeft de toelichting over de stappen in het proces van de drieluik-werkstructuur. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | + | '''In Les 3 wordt gewerkt met''' | |
− | |||
− | |||
− | '''In Les | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
1.'''Thema'''<br> | 1.'''Thema'''<br> | ||
− | Een keer dat | + | Een keer dat een dier een vriend van je werd.<br> |
− | |||
− | |||
<br> | <br> | ||
2.'''Start column'''<br> | 2.'''Start column'''<br> | ||
− | [[9XG Les | + | [[9XG Les 3 Column AG|Waar je personages als intieme vrienden zijn]], (Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je], pagina 99 (2017), de Correspondent, Amsterdam)<br> |
<br> | <br> | ||
3.'''Roman'''<br> | 3.'''Roman'''<br> | ||
− | Arnon Grunberg, | + | Arnon Grunberg, of <br> |
<br> | <br> | ||
− | 4. De '''uitwerking van de kennis en actie''' heeft betrekking op de theorie: ''' | + | 4. De '''uitwerking van de kennis en actie''' heeft betrekking op de theorie: '''Fabel'''<br> |
<br> | <br> | ||
<h3>[[9xG Lesplan Les 2 - |Lesplan]]</h3> | <h3>[[9xG Lesplan Les 2 - |Lesplan]]</h3> | ||
Línea 97: | Línea 92: | ||
<h3>Instructies</h3> | <h3>Instructies</h3> | ||
Bereid een [[Laat Je Zien: Antwoordblad|Antwoordblad]] voor en gebruik deze instructies bij ieder onderdeel van de [[Lees - Laat Je Zien Doel|Drieluik]]. | Bereid een [[Laat Je Zien: Antwoordblad|Antwoordblad]] voor en gebruik deze instructies bij ieder onderdeel van de [[Lees - Laat Je Zien Doel|Drieluik]]. | ||
− | <categorytree mode="pages" depth="0" showcount="on">Bij Lees Les | + | <categorytree mode="pages" depth="0" showcount="on">Bij Lees Les 3</categorytree><br> |
{{Leesserie}} | {{Leesserie}} | ||
[[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]] | [[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]] |
Revisión del 18:08 12 sep 2019
Waar je personages als intieme vrienden zijn
Gebruik van het drieluikbeeld
Dor op de vraagtekens te klikken gaat u naar de instructies voor de leerlingen bij Les 3.
De begrippen aanklikken geeft de toelichting over de stappen in het proces van de drieluik-werkstructuur.
In Les 3 wordt gewerkt met
1.Thema
Een keer dat een dier een vriend van je werd.
2.Start column
Waar je personages als intieme vrienden zijn, (Arnon Grunberg, Thuis ben je, pagina 99 (2017), de Correspondent, Amsterdam)
3.Roman
Arnon Grunberg, of
4. De uitwerking van de kennis en actie heeft betrekking op de theorie: Fabel
Lesplan
- Positionering / ruimte indeling
- Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema
- Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
- Vertellen: Introductie Eigen Ervaring
- Lijstje maken en kiezen
- Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
- Tekst schrijven en delen
- Stap 2: lezen en vragen stellen
- Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
- Stap 3: integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
- Beeld maken
- Stap 3 Verdiepen: praktijkopdracht, presenteren
- Beslissingen en toepassen in dagelijks leven
- Reflectie en evaluatie
Instructies
Bereid een Antwoordblad voor en gebruik deze instructies bij ieder onderdeel van de Drieluik.
<categorytree mode="pages" depth="0" showcount="on">Bij Lees Les 3</categorytree>
Plantilla:Leesserie