Diferencia entre revisiones de «Bereid KV»

Línea 8: Línea 8:
 
</imagemap></div>
 
</imagemap></div>
 
<div class="small-9 columns">
 
<div class="small-9 columns">
<h3>Stap 2-2 - Negen X Grunberg Les 1  
+
<h3>Stap 2-2 - Negen X Grunberg Les 1<br>
 
Kenniskant Verdiepen- Interview</h3>
 
Kenniskant Verdiepen- Interview</h3>
 +
<br>
 +
<h3> Instructies</h3>
 
<br>
 
<br>
 
<h4>Opdracht 3 (Duur ± 20 minuten)</h4>
 
<h4>Opdracht 3 (Duur ± 20 minuten)</h4>

Revisión del 23:49 12 sep 2019


Start Lees Les 1Icoon Lees Les 1 .png

Stap 2-2 - Negen X Grunberg Les 1
Kenniskant Verdiepen- Interview


Instructies


Opdracht 3 (Duur ± 20 minuten)

De docent bepaald de focus. In les 1 is dit het interview. De docent Heeft de leerlingen gevraagd een interview dat ze aanspreekt uit te kiezen en mee te brengen. De docent heeft een interview met de schrijver bij zich uit de periode va de roman. De docent bedenkt vragen voor de leerlingen om ze aan te zetten tot het denken over de meegebrachte interviews. De vragen kunnen gaan over de inhoud, de opbouw en stijl. In hoeverre komt e inhoud van het werk aan bod in het interview.
De antwoorden zijn individueel maar kunnen worden overlegd in hun team.

Naar aanleiding van de gekozen focus biedt de docent de leerlingen extra informatie (of laat dit opzoeken, werkvorm die wordt gekozen is afhankelijk van het niveau van de leerlingen.

De leerlingen bereiden op school of thuis, op basis van de besproken voorbeelden en opdrachten, een aantal vragen voor die ze aan de schrijver van de gelezen roman/tekst willen voorleggen. Ze maken zich bewust van de categorie (kleurcode) waarin de vragen die ze voorbereiden vallen.

Voorbereiden
  • Handout of presentatie met informatie op het niveau van de leerlingen over het Interview.


Alternatieve Opdracht 4 (Thuis aantal uren inplannen, presentatie in de klas)

Zelf informatie zoeken en delen
Afhankelijk van het niveau van de leerlingen kan de docent de kennis over hoe een interview in elkaar zit ook overlaten aan de leerlingen. De docent kan indien nodig de leerlingen oriënteren over eventuele bronnen die ze kunnen raadplegen. De docent heeft de deelaspecten van een interview aangegeven en vraagt de leerlingen hierover meer informatie te zoeken en een stukje interview te vinden waarmee ze dit deelaspect kunnen laten zien. Dit samen vormt een presentatie. Deze presentaties samen geven een totaal beeld van de kennis over het interview op dat moment in die groep.

Voorbereiden
  • Deelnemers/ leerlingen worden opgedeeld in teams.
  • Digibord.
  • De docent kan ook een speciale digitale plek hebben ingericht waar de leerlingen hun groepsbijdragen kunnen klaarzetten.

Categorie:Bij Lees Les 1