Diferencia entre revisiones de «Dagdroom Stap 2-2 Verdiepen»
m (Texto reemplazado: «thumb» por «frameless») |
|||
Línea 4: | Línea 4: | ||
<div class="small-3 columns"> | <div class="small-3 columns"> | ||
<imagemap> | <imagemap> | ||
− | Image:Icoon Lees Les 9.png| | + | Image:Icoon Lees Les 9.png|frameless|left|{{{1|200px}}} |
rect 5 13 283 271 [[Dagdroom|Start Lees Les 9]] | rect 5 13 283 271 [[Dagdroom|Start Lees Les 9]] | ||
</imagemap> | </imagemap> |
Revisión actual - 23:23 1 oct 2022
Stap 2-2 - Kenniskant
Verdiepen - Column
Negen X Grunberg Les 9 Dagdroom
Linkerzijde drieluik-werkstructuur
Error: la imagen no es válida o no existe.
Opdracht 3 (Duur ± 20 minuten)
De docent heeft haar/zijn ervaring omgezet in de vorm van een dialoog. Zij/hij schrijft deze als voorbeeld op het bord.
De docent geeft aan dat iedereen zijn tekst leest en nagaat welke personen erin voorkomen. Deze personen schrijft de leerling op. Daarna gaat de leerling aan de hand van zijn eigen ervaring na welke gesprekken er hebben plaatsgevonden of hadden kunnen plaatsvinden. De leerling kiest er een uit en schrijft dat gesprek op. Dit wordt dan de dialoog.
De docent deelt de leerlingen in teams van twee in. Ze kiezen een van de twee dialogen uit die ze voorbereiden om voor te dragen voor de groep.
Uitgebreide Opdracht 4 (Thuis aantal uren inplannen, presentatie in de klas)
De docent geeft achtergrond informatie over het gebruik van columns. De leerlingen gaan opzoek naar columns in de krant of tijdschrift dat ze hebben gelezen. Ze kiezen .... uit. Die schrijven ze op. Ze kiezen er eentje uit en vertellen hoe deze column voor hen werkt. Hoe verhoudt de column die ze zelf hebben geschreven zich tot de column uit het tekst die ze hebben gekozen? Wat zijn de overeenkomsten (opbouw, vorm, toon...)? Wat zijn de verschillen?
Voorbereiden
- Handout of presentatie met informatie op het niveau van de leerlingen over de Column.
- De docent kan ook een speciale digitale plek hebben ingericht waar de leerlingen hun groepsbijdragen kunnen klaarzetten.
Als er voldoende aandacht is gegeven aan de kennis uitbreiden en onderzoeken is het tijd om door te gaan met Stap 3-1 Actiekant-Samenbrengen. Raadzaam is om toch aandacht te geven aan een fysiek intermezzo van 5 minuten.
Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie Negen x Grunberg
Plantilla:Leesserie