Diferencia entre revisiones de «Laat Je Zien: Twee aan Twee»
Línea 23: | Línea 23: | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
+ | <section begin=instructies/> | ||
Om de aandacht te focussen noemt de docent kort de volgende punten: | Om de aandacht te focussen noemt de docent kort de volgende punten: | ||
* Stel vragen ter verduidelijking; wat was nog niet helder? | * Stel vragen ter verduidelijking; wat was nog niet helder? | ||
Línea 30: | Línea 31: | ||
De docent kan ook aangeven dat de leerlingen minimaal twee a drie open vragen stellen.<br> | De docent kan ook aangeven dat de leerlingen minimaal twee a drie open vragen stellen.<br> | ||
<br> | <br> | ||
− | Om de leerlingen in gevarieerde tweetallen te laten werken kan de docent bij het binnenkomen van de les of vooraf aan deze activiteit de leerlingen bijvoorbeeld gekleurde papiertjes laten trekken en dan degene die het papiertje heeft met dezelfde kleur te zoeken, samen vormen deze twee een team. Het kan ook gedaan worden door de verjaardagen na te gaan en dan opeenvolgende verjaardagen samen te laten werken. En zo meer...<br> | + | Om de leerlingen in gevarieerde tweetallen te laten werken kan de docent bij het binnenkomen van de les of vooraf aan deze activiteit de leerlingen bijvoorbeeld gekleurde papiertjes laten trekken en dan degene die het papiertje heeft met dezelfde kleur te zoeken, samen vormen deze twee een team. Het kan ook gedaan worden door de verjaardagen na te gaan en dan opeenvolgende verjaardagen samen te laten werken. En zo meer... |
+ | <section end=instructies/> | ||
+ | <br> | ||
{{Leesserie}} | {{Leesserie}} | ||
[[Categorie:Werkvormen Methodologie Laat Je Zien]] | [[Categorie:Werkvormen Methodologie Laat Je Zien]] |
Revisión actual - 17:35 19 sep 2019
Instructies twee aan twee vertellen
(Duur ±6 á 10 minuten)
Na een vooraf vastgestelde tijd (3 á 5 minuten) en een afgesproken sein (klappen in handen, een belletje etc.) draaien de rollen om en luisteren de nummers één en vertellen de nummers twee. Het eventuele groepje van drie begeleiden en iets meer tijd geven.
- Stel vragen ter verduidelijking; wat was nog niet helder?
- Vraag door over iets waar je nog meer van wilt weten.
- Stel minimaal één vraag over zintuiglijke waarneming (reuk, zien, horen, voelen, proeven).
De docent kan ook aangeven dat de leerlingen minimaal twee a drie open vragen stellen.
Om de leerlingen in gevarieerde tweetallen te laten werken kan de docent bij het binnenkomen van de les of vooraf aan deze activiteit de leerlingen bijvoorbeeld gekleurde papiertjes laten trekken en dan degene die het papiertje heeft met dezelfde kleur te zoeken, samen vormen deze twee een team. Het kan ook gedaan worden door de verjaardagen na te gaan en dan opeenvolgende verjaardagen samen te laten werken. En zo meer...