Diferencia entre revisiones de «Proef op de som»
Línea 8: | Línea 8: | ||
Eigen Ervaring + Oude kennis + Nieuwe Kennis + Praktijk ====> Beslisssing nemen voor een nieuwe of oude situatie.<br> | Eigen Ervaring + Oude kennis + Nieuwe Kennis + Praktijk ====> Beslisssing nemen voor een nieuwe of oude situatie.<br> | ||
<br> | <br> | ||
− | De leerlingen gaan na of de resultaten die uit de drieluik naar voren zijn gekomen, kunnen toepassen in de praktijk. Zo ja, dan zijn er verschillende manieren om daar vorm aan te geven. De docent vraagt de leerlingen kort op te schrijven of te vertellen (afhankelijk van het niveau) hoe en wanneer ze er mee aan de slag willen gaan. De docent houdt in de gaten dat het gaat om bereikbare, bescheiden geformuleerde activiteiten. Vervolgens kan er een periode afgesproken worden dat de leerlingen met hun eigen gekozen en geplande activiteit gaan experimenteren, waarna er gekeken gaat worden hoe de uitvoering in de praktijk bevalt. Dan is er een moment van geplande evaluatie en reflectie. | + | De leerlingen gaan na of de resultaten die uit de drieluik naar voren zijn gekomen, kunnen toepassen in de praktijk. Zo ja, dan zijn er verschillende manieren om daar vorm aan te geven. De docent vraagt de leerlingen kort op te schrijven of te vertellen (afhankelijk van het niveau) hoe en wanneer ze er mee aan de slag willen gaan. De docent houdt in de gaten dat het gaat om bereikbare, bescheiden geformuleerde activiteiten. Vervolgens kan er een periode afgesproken worden dat de leerlingen met hun eigen gekozen en geplande activiteit gaan experimenteren, waarna er gekeken gaat worden hoe de uitvoering in de praktijk bevalt. Dan is er een moment van geplande evaluatie en reflectie. Mocht het nodig zijn kan de docent het proces altijd tussentijds aandacht geven. |
<br> | <br> | ||
− | |||
<br> | <br> |
Revisión del 12:49 10 nov 2019
Proef op de som
Na het doorlopen van alle stappen van de drieluik is het soms mogelijk een langere periode een uitkomst of positie in de praktijk toe te gaan passen. De deelnemers kunnen dit natuurlijk altijd op individuele basis doen maar soms is het ook mogelijk om het met alle deelnemers in de groep af te spreken.
De docent begeleidt de leerlingen om na te denken over een beslissing voor het dagelijks leven gebaseerd op het voorgaande proces van het drieluik:
Eigen Ervaring + Oude kennis + Nieuwe Kennis + Praktijk ====> Beslisssing nemen voor een nieuwe of oude situatie.
De leerlingen gaan na of de resultaten die uit de drieluik naar voren zijn gekomen, kunnen toepassen in de praktijk. Zo ja, dan zijn er verschillende manieren om daar vorm aan te geven. De docent vraagt de leerlingen kort op te schrijven of te vertellen (afhankelijk van het niveau) hoe en wanneer ze er mee aan de slag willen gaan. De docent houdt in de gaten dat het gaat om bereikbare, bescheiden geformuleerde activiteiten. Vervolgens kan er een periode afgesproken worden dat de leerlingen met hun eigen gekozen en geplande activiteit gaan experimenteren, waarna er gekeken gaat worden hoe de uitvoering in de praktijk bevalt. Dan is er een moment van geplande evaluatie en reflectie. Mocht het nodig zijn kan de docent het proces altijd tussentijds aandacht geven.