Diferencia entre revisiones de «Evalueren»
Línea 6: | Línea 6: | ||
<br> | <br> | ||
Na een evaluatie is het mogelijk om te komen tot een reflectie over de betekenis van het proces en de inhoud. | Na een evaluatie is het mogelijk om te komen tot een reflectie over de betekenis van het proces en de inhoud. | ||
− | |||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
In het hele proces zitten elementen die versterkend zijn voor de autonomie, voor gevoel van competentie en verbinding met anderen. Deze elementen worden in de zelfdeterminatie-theorie beschreven als kernpunten van welbevinden (Deci & Ryan, 1991). | In het hele proces zitten elementen die versterkend zijn voor de autonomie, voor gevoel van competentie en verbinding met anderen. Deze elementen worden in de zelfdeterminatie-theorie beschreven als kernpunten van welbevinden (Deci & Ryan, 1991). |
Revisión del 14:42 10 nov 2019
Evalueren en reflectie
Evalueren kan door aan de hand van een aantal vragen de deelnemers te laten kijken en onderzoeken wat ze hebben gedaan en meegemaakt. Het instrument hiervoor kan de begeleider maken in samenspraak met de deelnemers. Een voorbereide basislijst van vragen is het uitgangspunt. Gedurende het evaluatieproces kan deze worden aangepast.
Na een evaluatie is het mogelijk om te komen tot een reflectie over de betekenis van het proces en de inhoud.
In het hele proces zitten elementen die versterkend zijn voor de autonomie, voor gevoel van competentie en verbinding met anderen. Deze elementen worden in de zelfdeterminatie-theorie beschreven als kernpunten van welbevinden (Deci & Ryan, 1991).