Diferencia entre revisiones de «Verlangen V»
Línea 40: | Línea 40: | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=Lees|Serie=9xGrunberg|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]] | [[Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg]] |
Revisión del 19:17 12 nov 2019
Voorbereiden van de les Waar je verlangen nog niet is uitgedoofd
De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met:
1. Start column
Waar je verlangen nog niet is uitgedoofd, pagina 71, Arnon Grunberg, Thuis ben je (2017), de Correspondent, Amsterdam
2. Onderwerp
Een keer dat je iemand na lange tijd weer ziet en dat je ontdekt dat je oude gevoelens voor die persoon nog bestaan. Of juist niet.
Eenvoudiger?
Een keer dat je iets hebt meegemaakt met een vriendin of vriend.
3. Boek
Arnon Grunberg, Figuranten (1997) Nijgh & van Ditmar, Amsterdam of Huid en Haar (2010) Nijgh & van Ditmar, Amsterdam
4. Theorie
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de Dialoog
5. Antwoordblad
6. Lesplan
- Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema
- Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
- Vertellen: Introductie Eigen Ervaring
- Lijstje maken en kiezen
- Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
- Tekst schrijven en delen
- Stap 2: lezen en vragen stellen
- Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
- Stap 3: integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
- Beeld maken
- Stap 3 Verdiepen: praktijkopdracht, presenteren
- Beslissingen en toepassen in dagelijks leven
- Reflectie en evaluatie