Diferencia entre revisiones de «Tangaslip Ver»

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Tanga}} <h3>Onderzoeken en Verdiepen</h3> <br> In de les Tangaslip is de keuze gemaakt om naast de roman ''Onze Oom'' aandacht te besteden aan...')
 
Línea 7: Línea 7:
 
<br>
 
<br>
 
<h4> De tijdlijn van een karakter presenteren(Duur ± 60 minuten)</h4>
 
<h4> De tijdlijn van een karakter presenteren(Duur ± 60 minuten)</h4>
Iedere deelnemer presenteert de tijdlijn die als huiswerk is gemaakt.
+
De deelnemers maken gezamenlijk in tweetallen een tijdlijn over de ontwikkeling van een van de hoofdpersoon. In dit geval Lina of de majoor. De deelnemers bepalen zelf wie ze kiezen. Welke gebeurtenissen maakt ze mee? Hoe gaat ze er mee om? Wat kan je dan zeggen over haar ontwikkeling? Etc. Als ze klaar zijn maken ze een foto van de tijdlijn voor het Digibord.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<h5>Voorbereiden</h5>
 
<h5>Voorbereiden</h5>
* De tijdlijnen gemaakt door de deelnemers als foto voor het Digibord
 
 
* De docent de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vormgeven dat de tijdlijn van het karakter plek heeft.  
 
* De docent de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vormgeven dat de tijdlijn van het karakter plek heeft.  
 
<br>
 
<br>

Revisión del 23:33 1 dic 2019

naar Les TangaslipnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Tangaslip 1.1.jpeg

Onderzoeken en Verdiepen


In de les Tangaslip is de keuze gemaakt om naast de roman Onze Oom aandacht te besteden aan de tijdlijn. De deelnemers hebben een tijdlijn gemaakt van een van de twee hoofdpersonen naar keuze, Lina of de majoor.

De tijdlijn van een karakter presenteren(Duur ± 60 minuten)

De deelnemers maken gezamenlijk in tweetallen een tijdlijn over de ontwikkeling van een van de hoofdpersoon. In dit geval Lina of de majoor. De deelnemers bepalen zelf wie ze kiezen. Welke gebeurtenissen maakt ze mee? Hoe gaat ze er mee om? Wat kan je dan zeggen over haar ontwikkeling? Etc. Als ze klaar zijn maken ze een foto van de tijdlijn voor het Digibord.

Voorbereiden
  • De docent de linkerzijde van het drieluik-antwoordblad zo vormgeven dat de tijdlijn van het karakter plek heeft.


Afsluiten

Aan het einde van de opdrachten is het raadzaam om met de deelnemers tussendoor een korte fysieke oefening te doen, het intermezzo. Suggesties hiervoor staan bij Fysieke activiteit.