Diferencia entre revisiones de «Opmaat BV7»
Línea 9: | Línea 9: | ||
<div class="small-6 columns"> | <div class="small-6 columns"> | ||
− | <h3>'''Opmaat - Les 7 Groei'''</h3> | + | <h3>'''Opmaat - Les 7 - Groei'''</h3> |
<br> | <br> | ||
− | <h5>''' | + | <h5>'''Vooraf'''</h5> |
<h5>Duur ± 2 minuten / de hele groep</h5> | <h5>Duur ± 2 minuten / de hele groep</h5> | ||
De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken. | De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken. | ||
Línea 38: | Línea 38: | ||
</div> | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
+ | |||
+ | [[Categorie:Sjabloon]] |
Revisión del 21:02 3 feb 2020
Opmaat - Les 7 - Groei
Vooraf
Duur ± 2 minuten / de hele groep
De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.
Energieke Dynamiek
Duur ± 10 minuten / de hele groep
Spinal Flush
Deze oefening kun je alleen met iemand samen doen. De docent maakt tweetallen van de deelnemers. Nummer één leunt met zijn handen tegen de muur. Nummer twee masseert met zijn duimen vanaf de nek langs beide kanten van de ruggengraat tot aan het stuitje de rug van nummer één. Dit herhaalt nummer twee 3x. Aan het einde veegt hij met zijn handen langs dezelfde weg van boven naar beneden over de ruggengraat heen.
Daarna wisselen en hetzelfde nog een keer.
Stimuleert samenwerking, kalmeert irritaties en vermindert opgebouwde stress
Dynamiek passend bij het onderwerp
Duur ± 5 minuten / de hele groep
De ballon
De docent gaat de deelnemers begeleiden in het langzaam groter maken van het lichaam (en stem). De docent gebruikt daarbij als visualisatie een ballon.
Een deelnemer blaast de ballon langzaam op en de begeleider begint liggend op de grond en wordt steeds groter. Deze dynamiek wordt een aantal keer door de groep uitgevoerd. De docent kan de ballon langzaam of snel leeg laten lopen zodat de deelnemers weer op de grond liggen.
Als variatie kunnen de deelnemers hun stem erbij gebruiken.
Trainen van motorische vaardigheden, zoals balans, bewustzijn van de verschillende bewegings- mogelijkheden van de afzonderlijke lichaamsdelen en isolatie van lichaamsdelen (zelfcontrole van het lichaam)