Diferencia entre revisiones de «Opmaat BV7»
Línea 3: | Línea 3: | ||
<div class="row"> | <div class="row"> | ||
− | <div class="small- | + | <div class="small-6 large-offset-1 columns"> |
− | + | <h3>'''7 Crecimiento'''</h3> | |
− | + | <h4>'''Inicio'''</h4> | |
− | < | ||
− | |||
− | |||
− | < | ||
<br> | <br> | ||
− | <h5>''' | + | <h5>'''Antemano'''</h5> |
− | <h5> | + | <h5>Duración: ± 2 minutos / Grupo entero</h5> |
− | + | Las sillas están en un círculo. Todo el mundo se sienta. La pizarra / rotafolio muestra la estructura de la lección. El profesor también puede conversar sobre esto. | |
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4>''' | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
− | <h5> | + | <h4>'''Ejercicio energético o Juego'''</h4> |
− | <h5>''''' | + | <h5>Duración: ± 10 minutos/ Grupo entero - Parejas</h5> |
− | + | <h5>'''''Lavado de columna'''''</h5> | |
− | Daarna wisselen en hetzelfde nog een keer. | + | <div class="mw-collapsible-content"> |
+ | <h5>Instrucción</h5> | ||
+ | |||
+ | De docent maakt tweetallen. Nummer één staat ter ondersteuning met zijn handen tegen de muur. Nummer twee masseert met zijn duimen vanaf de nek langs beide kanten van de ruggengraat tot aan het stuitje de rug van nummer één. Dit doet nummer twee drie keer. Aan het einde veegt hij met zijn handen van boven naar beneden over de ruggengraat heen. Daarna wisselen en hetzelfde nog een keer. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | '' | + | ''Effect van de oefening: stimuleert samenwerking, neemt irritaties weg en vermindert opgebouwde stress'' |
<br> | <br> | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
− | <h4>''' | + | |
− | <h5>Duur ± 5 minuten / | + | <div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-"> |
+ | <h4>'''Fysieke activiteit passend bij het onderwerp'''</h4> | ||
+ | <h5>Duur: ± 5 minuten/ Hele groep</h5> | ||
<h5>'''''De ballon'''''</h5> | <h5>'''''De ballon'''''</h5> | ||
− | De docent gaat de deelnemers begeleiden in het langzaam groter maken van het lichaam (en stem). De docent gebruikt daarbij als visualisatie een ballon. | + | <div class="mw-collapsible-content"> |
− | Een deelnemer blaast de ballon langzaam op en de | + | De docent gaat de deelnemers begeleiden in het langzaam groter maken van het lichaam (en de stem). De docent gebruikt daarbij als visualisatie een ballon. Een deelnemer blaast de ballon langzaam op en de docent begint liggend op de grond en wordt steeds groter. Deze oefening wordt een aantal keer door de groep uitgevoerd. De docent kan de ballon langzaam of snel leeg laten lopen, totdat de deelnemers weer op de grond liggen. Als variatie kunnen de deelnemers hun stem erbij gebruiken. |
− | Als variatie kunnen de deelnemers hun stem erbij gebruiken. | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | '' | + | ''Effect van de activiteit: trainen van motorische vaardigheden, zoals balans, bewustzijn van de verschillende bewegingsmogelijkheden van de afzonderlijke lichaamsdelen en isolatie van lichaamsdelen (controle over het lichaam)'' |
+ | <br> | ||
+ | </div> | ||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
− | {{#set: Theorie= | + | {{#set: Theorie=Se Visible|Module=|Serie=Mejores Terminos|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
− | |||
− |
Revisión del 14:27 20 feb 2021
7 Crecimiento
Inicio
Antemano
Duración: ± 2 minutos / Grupo entero
Las sillas están en un círculo. Todo el mundo se sienta. La pizarra / rotafolio muestra la estructura de la lección. El profesor también puede conversar sobre esto.
Ejercicio energético o Juego
Duración: ± 10 minutos/ Grupo entero - Parejas
Lavado de columna
Instrucción
De docent maakt tweetallen. Nummer één staat ter ondersteuning met zijn handen tegen de muur. Nummer twee masseert met zijn duimen vanaf de nek langs beide kanten van de ruggengraat tot aan het stuitje de rug van nummer één. Dit doet nummer twee drie keer. Aan het einde veegt hij met zijn handen van boven naar beneden over de ruggengraat heen. Daarna wisselen en hetzelfde nog een keer.
Effect van de oefening: stimuleert samenwerking, neemt irritaties weg en vermindert opgebouwde stress
Fysieke activiteit passend bij het onderwerp
Duur: ± 5 minuten/ Hele groep
De ballon
De docent gaat de deelnemers begeleiden in het langzaam groter maken van het lichaam (en de stem). De docent gebruikt daarbij als visualisatie een ballon. Een deelnemer blaast de ballon langzaam op en de docent begint liggend op de grond en wordt steeds groter. Deze oefening wordt een aantal keer door de groep uitgevoerd. De docent kan de ballon langzaam of snel leeg laten lopen, totdat de deelnemers weer op de grond liggen. Als variatie kunnen de deelnemers hun stem erbij gebruiken.
Effect van de activiteit: trainen van motorische vaardigheden, zoals balans, bewustzijn van de verschillende bewegingsmogelijkheden van de afzonderlijke lichaamsdelen en isolatie van lichaamsdelen (controle over het lichaam)