Diferencia entre revisiones de «Opmaat BV9»

Línea 3: Línea 3:
  
 
<div class="row">
 
<div class="row">
<div class="small-2 columns">
+
<div class="small-6 large-offset-1 columns">
{{Wit}}
+
<h3>'''9 Sueños'''</h3>
    </div>
+
<h4>'''Inicio'''</h4>
<div class="row">
+
<br>
<div class="small-6 columns">
+
<h5>'''Antemano'''</h5>
 
+
<h5>Duración: ± 2 minutos / Grupo entero</h5> 
<h3>'''Opmaat - Les 9 - Dromen'''</h3>
+
Las sillas están en un círculo. Todo el mundo se sienta. La pizarra / rotafolio muestra la estructura de la lección. El profesor también puede conversar sobre esto.
 +
<br>
 +
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 +
<h4>'''Ejercicio energético o Juego'''</h4>
 +
<h5>Duración: ± 5 minutos/ Grupo entero - Individual</h5>
 +
<h5>'''''Asociación en la música'''''</h5>
 +
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
<h5>Instrucción</h5>
 +
Se trata de una pieza de música que te facilita soñar.
 +
El profesor invita a cinco participantes a dar a conocer la canción que han elegido y traído para luego tocarlo en el grupo.
 +
<br>
 
<br>
 
<br>
<h5>'''Vooraf'''</h5>
+
Como profesor, empiezas con tu propia elección. En la clase todos juntos escuchan las diferentes piezas musicales. Después de cada pieza, los participantes escriben sus asociaciones.  
<h5>Duur ± 2 minuten / de hele groep</h5> 
 
De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.
 
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4>'''Energieke Dynamiek'''</h4>
+
A continuación, cada uno lee una palabra de su asociación con cada musica en voz alta. De esta manera escuchan atentos a cada pieza de música. Se trata de una pieza de música que te facilita soñar.<br>
<h5>Duur ± 5 minuten / de hele groep</h5>
+
El profesor invita a cinco participantes a dar a conocer la canción que han elegido y traído para luego tocarlo en el grupo.  
<h5>'''''Associëren op muziek'''''</h5>
 
De docent vraagt vijf deelnemers die het leuk vinden om het liedje dat ze hebben uitgekozen en meegebracht - waar ze op wegdromen - beschikbaar te stellen. Als docent start je met een eigen nummer. In de klas luister je met z’n allen naar de verschillende nummers. Na elk nummer schrijven de deelnemers hun associaties op.  Vervolgens leest iedereen een woord voor uit zijn/haar associatie. Zo doe je alle nummers. Oefening in het los en vrij denken, dit kan aanzet geven tot nieuwsgierigheid.
 
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Oefening in het los en vrij denken, dit kan aanzet geven tot nieuwsgierigheid. Bewustwording van verschillen in beleving tussen de deelnemers''
+
''Effect van de oefening: oefenen met het los en vrij denken, dit kan aanzet geven tot nieuwsgierigheid. Bewustwording van verschillen in beleving tussen de deelnemers.''
 
<br>
 
<br>
 +
    </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
<h4>'''Dynamiek passend bij het onderwerp'''</h4>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h5>Duur ± 10 minuten / de hele groep</h5>
+
<h4>'''Fysieke activiteit passend bij het onderwerp'''</h4>
 +
<h5>Duur: ± 10 minuten/ Hele groep</h5>
 
<h5>'''''Improvisatie kring'''''</h5>
 
<h5>'''''Improvisatie kring'''''</h5>
De docent vertelt dat ze samen ter plekke een verhaal gaan maken met stem en lichaam. De docent geeft een voorbeeld:<br>
+
    <div class="mw-collapsible-content">
De eerste deelnemer visualiseert een grote dikke boom, de deelnemer rechts daarvan herhaalt de visualisatie van de boom en zegt dat naast een boom een heel klein kaboutervrouwtje zit op een paddenstoel, de derde deelnemer herhaalt de visualisatie van het kleine kaboutervrouwtje en vertelt dat zij heel HEEL erg aan het huilen was, zo erg dat er een zee van water ontstond. De docent begint de improvisatie met de boom en daarna mogen de deelnemers één voor één het verhaal aanvullen.
+
De docent vertelt dat de deelnemers samen een verhaal gaan maken met stem en lichaam. De docent geeft een voorbeeld: ‘De eerste deelnemer beschrijft een grote dikke boom, de deelnemer rechts daarvan herhaalt de beschrijving van de boom en zegt dat naast de boom een kaboutervrouwtje op een paddenstoel zit, de derde deelnemer herhaalt de beschrijving van het kaboutervrouwtje en vertelt dat zij heel erg aan het huilen was, zo erg dat er een zee van tranen ontstond.De docent begint de improvisatie met de boom en daarna mogen de deelnemers een voor een het verhaal aanvullen.
 +
<br>
 
<br>
 
<br>
 +
''Effect van de activiteit: versterkt taalgebruik, inlevingsvermogen, creativiteit, lef en concentratie. De docent kan tussendoor de visualisaties herhalen om de theatraliteit en daarmee de inleving en creativiteit te vergroten.''
 
<br>
 
<br>
''In deze dynamiek wordt taal gebruikt, inlevingsvermogen, creativiteit, lef en concentratie. De docent kan tussendoor de visualisaties herhalen om de theatraliteit en daarmee de inleving en creativiteit te vergroten''<br>
+
    </div>
 
+
</div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
[[Categorie:Sjabloon]]
 

Revisión del 10:33 21 feb 2021

ir a inicioir air air air air air air air air air air aMT9.jpeg

9 Sueños

Inicio


Antemano
Duración: ± 2 minutos / Grupo entero

Las sillas están en un círculo. Todo el mundo se sienta. La pizarra / rotafolio muestra la estructura de la lección. El profesor también puede conversar sobre esto.

Ejercicio energético o Juego

Duración: ± 5 minutos/ Grupo entero - Individual
Asociación en la música
Instrucción

Se trata de una pieza de música que te facilita soñar. El profesor invita a cinco participantes a dar a conocer la canción que han elegido y traído para luego tocarlo en el grupo.

Como profesor, empiezas con tu propia elección. En la clase todos juntos escuchan las diferentes piezas musicales. Después de cada pieza, los participantes escriben sus asociaciones.

A continuación, cada uno lee una palabra de su asociación con cada musica en voz alta. De esta manera escuchan atentos a cada pieza de música. Se trata de una pieza de música que te facilita soñar.
El profesor invita a cinco participantes a dar a conocer la canción que han elegido y traído para luego tocarlo en el grupo.

Effect van de oefening: oefenen met het los en vrij denken, dit kan aanzet geven tot nieuwsgierigheid. Bewustwording van verschillen in beleving tussen de deelnemers.


Fysieke activiteit passend bij het onderwerp

Duur: ± 10 minuten/ Hele groep
Improvisatie kring

De docent vertelt dat de deelnemers samen een verhaal gaan maken met stem en lichaam. De docent geeft een voorbeeld: ‘De eerste deelnemer beschrijft een grote dikke boom, de deelnemer rechts daarvan herhaalt de beschrijving van de boom en zegt dat naast de boom een kaboutervrouwtje op een paddenstoel zit, de derde deelnemer herhaalt de beschrijving van het kaboutervrouwtje en vertelt dat zij heel erg aan het huilen was, zo erg dat er een zee van tranen ontstond.’ De docent begint de improvisatie met de boom en daarna mogen de deelnemers een voor een het verhaal aanvullen.

Effect van de activiteit: versterkt taalgebruik, inlevingsvermogen, creativiteit, lef en concentratie. De docent kan tussendoor de visualisaties herhalen om de theatraliteit en daarmee de inleving en creativiteit te vergroten.