Diferencia entre revisiones de «Intermezzo»

Línea 5: Línea 5:
  
 
<h3>'''Fysieke activiteiten - Intermezzo'''</h3>
 
<h3>'''Fysieke activiteiten - Intermezzo'''</h3>
<h4>'''Fysieke activiteit - Intermezzo'''</h4>
 
 
<h5>Duur ± 3-5 minuten / de hele groep</h5>
 
<h5>Duur ± 3-5 minuten / de hele groep</h5>
 
'''''Vierkantje ademenen'''''<br>
 
'''''Vierkantje ademenen'''''<br>

Revisión del 20:00 5 feb 2020

másmásmásmásmásmásmásmásCrearCompartirmásproporciona seguridad y una base para el desarrollo ...en tu caja de herramientas ...pertinente ...está intercambiando, reconociendo y empatizando ...¿Diga lo que quiero decir?SP GA Instrumenten 2k.jpeg

Fysieke activiteiten - Intermezzo

Duur ± 3-5 minuten / de hele groep

Vierkantje ademenen
De docent leert deze oefening aan de deelnemers. Zodra ze hem kennen kan de docent de deelnemers de oefening zelfstandig laten gebruiken indien van toepassing. De docent kan ook een voor een deelnemers aanwijzen om de leiding te nemen in de groep. Gebruik eventueel een afbeelding van een vierkant als visuele ondersteuning.
We gaan ademen in een vierkant. Iedereen kiest voor zichzelf hoeveel tellen hij/zij de adem gaan inhouden. Kies om te beginnen drie of vier tellen. Zeker niet langer. Het is geen wedstrijd.
De eerste zijde van het vierkant adem je in terwijl je tot drie telt. De docent telt tot drie en de deelnemers ademen in. Nu houden jullie je adem drie tellen vast. Vervolgens ademenen jullie in drie tellen uit. Daarna blijf je drie tellen lang leeg, dat wil zeggen je ademt niet in.
Daarna herhaalt het vierkant zich weer.
Als drie tellen niet comfortabel is kan je het ook twee tellen doen. Of als drie tellen heel makkelijk is kun je ophogen tot vier tellen of vijf. Het is wel de bedoeling dat het gemakkelijk is. Het is zeker niet de bedoeling dat het een uitdaging is met jezelf of anderen.

Verleggen van aandacht. Door zowel de aandacht te richten op ademen en tellen stoppen de gedachten en komt er rust