Diferencia entre revisiones de «I Klas organisatie»
Línea 9: | Línea 9: | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
− | Uit het artikel [http://redfame.com/journal/index.php/jets/article/view/4491/4714 A Review into Effective Classroom Management and Strategies for Student Engagement]: Teacher and Student Roles in Today‟s Classrooms (2019) van Hayley Franklin en Ingrid Harrington van de School of Education verbonden aan de University of New England in Australia komt onderstaande afbeelding met een | + | Uit het artikel [http://redfame.com/journal/index.php/jets/article/view/4491/4714 A Review into Effective Classroom Management and Strategies for Student Engagement]: Teacher and Student Roles in Today‟s Classrooms (2019) van Hayley Franklin en Ingrid Harrington van de School of Education verbonden aan de University of New England in Australia komt onderstaande afbeelding met een overzicht van de rollen van docenten en deelnemers. De vijf punten van Kounin komen er ook in terug. |
<br> | <br> | ||
<br> | <br> |
Revisión del 02:33 24 ago 2020
Organisatie in een groep
De methodologie Laat Je Zien biedt een heldere structuur waarin plaats is voor wisselende inhoud op maat van iedere deelnemer en passend bij de leerdoelen uit de methode waar de docent mee werkt. Het belang van een heldere structuur, goede afspraken en een heldere consequente evenwichtige houding van de docent draagt daaraan bij. Dat blijkt ook uit onderzoek dat vanaf 1970 door Jacob Kounin is gedaan naar het functioneren en organiseren van een groep en de bijdrage daarvan aan het leerproces van deelnemers. Op basis van zijn onderzoek komt Kounin tot vijf aspecten waar een docent aandacht aan kan besteden om zijn lessen en het lesgeven effectiever te laten zijn voor de deelnemers.
Uit het artikel A Review into Effective Classroom Management and Strategies for Student Engagement: Teacher and Student Roles in Today‟s Classrooms (2019) van Hayley Franklin en Ingrid Harrington van de School of Education verbonden aan de University of New England in Australia komt onderstaande afbeelding met een overzicht van de rollen van docenten en deelnemers. De vijf punten van Kounin komen er ook in terug.