Diferencia entre revisiones de «Bereid proef»

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Kopweg}} {{9xG Bereid}} <div class="row"> <div class="small-6 large-offset-2 columns"> <h3>'''Proef op de som'''</h3> <br> Na het doorlopen van alle stappen van...')
 
Línea 1: Línea 1:
 
{{Kopweg}}
 
{{Kopweg}}
{{9xG Bereid}}
+
{{9xG1}}
  
 
<div class="row">
 
<div class="row">

Revisión del 08:36 10 jun 2020

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaar9G1.jpeg

Proef op de som


Na het doorlopen van alle stappen van het drieluik is het mogelijk het resultaat in de praktijk toe te gaan passen. De deelnemers kunnen dit natuurlijk altijd op individuele basis doen maar het is ook mogelijk om het met alle deelnemers in de groep af te spreken.

De deelnemers gaan na of ze de resultaten die uit het drieluik naar voren zijn gekomen, kunnen toepassen in de praktijk. Zo ja, dan zijn er verschillende manieren om daar vorm aan te geven. De docent vraagt de deelnemers kort op te schrijven of te vertellen (afhankelijk van het niveau) hoe en wanneer ze er mee aan de slag willen gaan.

Kijk naar je ervaringen en maak je bewust wat je wilt behouden en waarmee je nu kunt gaan oefenen. Realiseer je dat je voortaan zo altijd iets kunt aanpassen. Vertaal je wensen naar kleine doelen die bereikbaar zijn.

Stel jezelf vragen, bijvoorbeeld:

  • Wat wil je bij het oude houden en waar denk je nu anders over?
  • Is er iets wat je bedacht hebt als je kijkt naar alles wat je hebt gehoord, gelezen en meegemaakt, waar je in de toekomst mee wil gaan experimenteren?
  • Welke vaardigheden en/of instrumenten heb je tot je beschikking en hebben anderen tot hun beschikking?
  • Is er iets wat je anders had willen doen of ervaren? Wat kan je daar aan doen in een nieuwe toekomstige situatie?


De docent houdt in de gaten dat het gaat om bereikbare, bescheiden geformuleerde activiteiten. Vervolgens kan er een periode afgesproken worden dat de deelnemers met hun eigen gekozen en geplande activiteit gaan experimenteren, waarna er gekeken gaat worden hoe de uitvoering in de praktijk bevalt. Dan is er een moment van geplande evaluatie en reflectie. Mocht het nodig zijn kan de docent het proces altijd tussentijds aandacht geven.