Diferencia entre revisiones de «Plezier»

Línea 7: Línea 7:
 
<h3>'''Plezier in de hoofdrol'''</h3>
 
<h3>'''Plezier in de hoofdrol'''</h3>
 
<br>
 
<br>
Plezier bevordert motivatie en kan zo het leerproces stimuleren. Door plezier ontstaat ontspanning. Ontspanning is een belangrijke factor in het ervaren van welbevinden door mensen, het biedt een tegenwicht voor de negatieve emoties (ervaringen) die mensen in hun leven hebben gehad. Samen plezier hebben geeft vertrouwen, veiligheid en energie. Het zet alle deelnemers open voor samen verkennen, ontdekken, leren en leven.
+
Plezier bevordert motivatie en stimuleert het leerproces.<br>
 +
Door plezier ontstaat ontspanning. Ontspanning is een belangrijke factor in het ervaren van welbevinden door mensen, het biedt een tegenwicht voor de negatieve emoties (ervaringen) die mensen in hun leven hebben gehad. Samen plezier hebben geeft vertrouwen, veiligheid en energie. Het zet alle deelnemers open voor samen verkennen, ontdekken, leren en leven.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
Alle verschillende werkvormen uit de methodologie Laat Je Zien zijn gekozen indachtig de geven zowel de deelnemers als de docenten plezier. Dat geven gebruikers van Laat Je Zien aan in evaluaties van workshops en les ervaringen.
+
Alle verschillende werkvormen uit de methodologie Laat Je Zien zijn gekozen indachtig de geven zowel de deelnemers als de docenten plezier. Dat geven gebruikers van Laat Je Zien aan in evaluaties van workshops en les ervaringen. De eigen ervaring van de deelnemers is de basis, een zeer uitgangspunt van waaruit uitwisselen, verkennen, bestuderen en oefenen als relevant, zeker en plezierig wordt beleeft.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
In het artikel van Judy Willis (2007) [https://www.psychologytoday.com/files/attachments/4141/the-neuroscience-joyful-education-judy-willis-md.pdf The Neuroscience of Joyful Education] komt naar voren hoe plezier en leren elkaar beïnvloeden. Onderbouwt op basis van een aantal door Willis genoemde onderzoeken blijkt dat plezier leren versterkt:
 
In het artikel van Judy Willis (2007) [https://www.psychologytoday.com/files/attachments/4141/the-neuroscience-joyful-education-judy-willis-md.pdf The Neuroscience of Joyful Education] komt naar voren hoe plezier en leren elkaar beïnvloeden. Onderbouwt op basis van een aantal door Willis genoemde onderzoeken blijkt dat plezier leren versterkt:
 
* Deelnemers leren beter als de ervaring in de lessituatie plezierig is en relevantie heeft voor het leven, de belangstelling en ervaringen van de deelnemers (Chugani, 1998; Pawlak, Magarinos, Melchor, McEwan, & Strickland, 2003).
 
* Deelnemers leren beter als de ervaring in de lessituatie plezierig is en relevantie heeft voor het leven, de belangstelling en ervaringen van de deelnemers (Chugani, 1998; Pawlak, Magarinos, Melchor, McEwan, & Strickland, 2003).
* Deelnemers onthouden het geleerde beter als het met een sterke positieve emotie samenhangt(Dulay & Burt, 1977; Krashen, 1982).
+
* Deelnemers onthouden het geleerde beter als het met een sterke positieve emotie samenhangt (Dulay & Burt, 1977; Krashen, 1982).
 
+
* Stress, verveling, verwarring, lage motivatie, and angst kunnen ieder apart en in combinatie het leren belemmeren (Christianson, 1992).
 
+
* Bij deelnemers die minimale stress ervaren en die betrokken en gemotiveerd zijn, vloeit informatie vrij langs de affectieve filter in de amygdala. Deze deelnemers behalen hogere cognitieve niveaus, leggen betekenisvolle verbindingen en ervaren regelmatig aha-momenten. Dit soort leren ontstaat niet in stille leeromgevingen met een docent die een lezing geeft, maar in leeromgevingen waar een sfeer is van energiek samen onderzoeken en ontdekken (Kohn, 2004).
 
 
Uit onderzoek van Kohn (2004) komt naar voren dat bij deelnemers die minimale stress ervaren en die betrokken en gemotiveerd zijn, informatie vrij langs de affectieve filter in de amygdala vloeit en dat deze deelnemers hogere cognitieve niveaus behalen, verbindingen leggen en regelmatig aha-momenten ervaren. Dit leren ontstaat niet in stille leeromgevingen met een docent die een lezing geeft, maar in leeromgevingen waar een sfeer is van energiek samen onderzoeken en ontdekken.
 
<br>
 
<br>
 
 
 
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>

Revisión del 12:10 18 ago 2020

naar hoofdmenunaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaar9 x Grunberg leskeuze.jpeg

Plezier in de hoofdrol


Plezier bevordert motivatie en stimuleert het leerproces.
Door plezier ontstaat ontspanning. Ontspanning is een belangrijke factor in het ervaren van welbevinden door mensen, het biedt een tegenwicht voor de negatieve emoties (ervaringen) die mensen in hun leven hebben gehad. Samen plezier hebben geeft vertrouwen, veiligheid en energie. Het zet alle deelnemers open voor samen verkennen, ontdekken, leren en leven.

Alle verschillende werkvormen uit de methodologie Laat Je Zien zijn gekozen indachtig de geven zowel de deelnemers als de docenten plezier. Dat geven gebruikers van Laat Je Zien aan in evaluaties van workshops en les ervaringen. De eigen ervaring van de deelnemers is de basis, een zeer uitgangspunt van waaruit uitwisselen, verkennen, bestuderen en oefenen als relevant, zeker en plezierig wordt beleeft.

In het artikel van Judy Willis (2007) The Neuroscience of Joyful Education komt naar voren hoe plezier en leren elkaar beïnvloeden. Onderbouwt op basis van een aantal door Willis genoemde onderzoeken blijkt dat plezier leren versterkt:

  • Deelnemers leren beter als de ervaring in de lessituatie plezierig is en relevantie heeft voor het leven, de belangstelling en ervaringen van de deelnemers (Chugani, 1998; Pawlak, Magarinos, Melchor, McEwan, & Strickland, 2003).
  • Deelnemers onthouden het geleerde beter als het met een sterke positieve emotie samenhangt (Dulay & Burt, 1977; Krashen, 1982).
  • Stress, verveling, verwarring, lage motivatie, and angst kunnen ieder apart en in combinatie het leren belemmeren (Christianson, 1992).
  • Bij deelnemers die minimale stress ervaren en die betrokken en gemotiveerd zijn, vloeit informatie vrij langs de affectieve filter in de amygdala. Deze deelnemers behalen hogere cognitieve niveaus, leggen betekenisvolle verbindingen en ervaren regelmatig aha-momenten. Dit soort leren ontstaat niet in stille leeromgevingen met een docent die een lezing geeft, maar in leeromgevingen waar een sfeer is van energiek samen onderzoeken en ontdekken (Kohn, 2004).



Categorie:Sjabloon