Diferencia entre revisiones de «Opmaat BV4»

Línea 3: Línea 3:
  
 
<div class="row">
 
<div class="row">
<div class="small-2 columns">
+
<div class="small-6 large-offset-2 columns">
{{Wit}}
+
<h3>'''2  Ser lastimado'''</h3>
    </div>
+
<h4>'''Inicio'''</h4>
<div class="row">
 
<div class="small-6 columns">
 
 
 
<h3>'''Opmaat - Les 4 - Familie'''</h3>
 
<br>
 
<h5>'''Vooraf'''</h5>
 
<h5>Duur ± 2 minuten / de hele groep</h5>
 
De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.
 
 
<br>
 
<br>
 +
<h5>'''Antemano'''</h5>
 +
<h5>Duración: ± 2 minutos / Grupo entero</h5> 
 +
Las sillas están en un círculo. Todo el mundo se sienta. La pizarra / rotafolio muestra la estructura de la lección. El profesor también puede conversar sobre esto.
 
<br>
 
<br>
<h4>'''Energieke Dynamiek'''</h4>
 
<h5>Duur ± 5 minuten / de hele groep</h5>
 
<h5>'''''Naam in beweging'''''</h5>
 
De deelnemers staan in de kring. De docent zegt zijn naam met stem en gebaar. De anderen in de kring doen hem na. Daarna is de volgende aan de beurt, met de klok mee. Dit herhaalt zich totdat iedereen aan de beurt is geweest.
 
 
<br>
 
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 +
<h4>'''Ejercicio energético o Juego'''</h4>
 +
<h5>Duración: ± 5 minutos/ Grupo entero</h5>
 +
<h5>'''''Tu nombre en movimiento'''''</h5>
 +
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
<h5>Instrucción</h5>
 +
Los participantes se posicionan parados en un círculo.
 +
El professor se introduce diciendo su nombre acompañado con un movimiento. El profesor comienza diciendo su nombre, acompañado de un movimiento/gesto. Los participantes le saludan diciendo, por ejemplo, "ola (nombre)" y copiando el movimiento. Luego es el turno del siguiente, en el sentido de las agujas del reloj. Esto se repite hasta que todos hayan tenido su turno.
 
<br>
 
<br>
''Aandacht, durf, acceptatie en ontspanning/ plezier''
 
 
<br>
 
<br>
 +
''Effect van de oefening: aandacht, durf, acceptatie en ontspanning/ plezier''
 +
</div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
<h4>'''Dynamiek passend bij het onderwerp'''</h4>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h5>Duur ± 10 minuten / de hele groep</h5>
+
<h4>'''Fysieke activiteit passend bij het onderwerp'''</h4>
 +
<h5>Duur: ± 10 minuten/ Hele groep</h5>
 
<h5>'''''Tableau'''''</h5>
 
<h5>'''''Tableau'''''</h5>
Dit is een levend schilderij van mensen die door middel van een geluid tot leven komen. De docent vraagt aan de deelnemers om activiteiten in hun hoofd te bedenken die je met je familie doet. Zoals bijvoorbeeld autorijden, winkelen, afwassen, fietsen en televisiekijken. De docent geeft een deelnemer de beurt om zijn familie, vertolkt door andere deelnemers, in een stilstaand actief beeld te plaatsen. Als iedereen is neergezet dan laat de deelnemer zijn fictieve familie tot leven komen door middel van een geluid. Door het geluid kan hij het beeld ook weer stil zetten. Dit duurt een minuut. De bedoeling van dit spel is dat iedereen een keer aan de beurt komt, hetzij als beeldmaker, hetzij als uitbeelder.
+
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
Dit is een levend schilderij van mensen die door middel van een geluid tot leven komen. De docent vraagt aan de deelnemers om activiteiten te bedenken die je met je familie doet, zoals bijvoorbeeld autorijden, winkelen, afwassen, fietsen of televisiekijken. De docent geeft een deelnemer de beurt om zijn familie, vertolkt door andere deelnemers, in een stilstaand actief beeld te plaatsen. Als iedereen is neergezet, laat de deelnemer zijn fictieve familie tot leven komen door middel van een geluid. Door het geluid kan hij het beeld ook weer stil zetten. Dit duurt een minuut. Het is de bedoeling dat iedereen een keer aan de beurt komt, hetzij als beeldmaker, hetzij als uitbeelder.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Verbeelding trainen, zelfcontrole, nieuwsgierigheid naar wat iemand die stilstaat ervan gaat maken, concentratie, aandacht en samenspel, timing met betrekking tot de betekenis van het beeld''<br>
+
''Effect van de activiteit: verbeelding trainen, zelfbeheersing, nieuwsgierigheid naar wat iemand die stilstaat ervan gaat maken, concentratie, aandacht en samenspel.''<br>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 
<h5>'''Voorbereiden'''</h5>
 +
* De ruimte zo indelen dat er een 'tableau' kan worden gemaakt, toneelopstelling.
 
* Belletjes, of ander instrument dat geluid maakt.
 
* Belletjes, of ander instrument dat geluid maakt.
 +
</div>
 +
</div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}
+
{{#set: Theorie=Se Visible|Module=|Serie=Mejores Terminos|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
 
[[Categorie:Sjabloon]]
 

Revisión del 16:57 19 feb 2021

ir a inicioir air air air air air air air air air air aMT4.jpeg

2 Ser lastimado

Inicio


Antemano
Duración: ± 2 minutos / Grupo entero

Las sillas están en un círculo. Todo el mundo se sienta. La pizarra / rotafolio muestra la estructura de la lección. El profesor también puede conversar sobre esto.

Ejercicio energético o Juego

Duración: ± 5 minutos/ Grupo entero
Tu nombre en movimiento
Instrucción

Los participantes se posicionan parados en un círculo. El professor se introduce diciendo su nombre acompañado con un movimiento. El profesor comienza diciendo su nombre, acompañado de un movimiento/gesto. Los participantes le saludan diciendo, por ejemplo, "ola (nombre)" y copiando el movimiento. Luego es el turno del siguiente, en el sentido de las agujas del reloj. Esto se repite hasta que todos hayan tenido su turno.

Effect van de oefening: aandacht, durf, acceptatie en ontspanning/ plezier


Fysieke activiteit passend bij het onderwerp

Duur: ± 10 minuten/ Hele groep
Tableau

Dit is een levend schilderij van mensen die door middel van een geluid tot leven komen. De docent vraagt aan de deelnemers om activiteiten te bedenken die je met je familie doet, zoals bijvoorbeeld autorijden, winkelen, afwassen, fietsen of televisiekijken. De docent geeft een deelnemer de beurt om zijn familie, vertolkt door andere deelnemers, in een stilstaand actief beeld te plaatsen. Als iedereen is neergezet, laat de deelnemer zijn fictieve familie tot leven komen door middel van een geluid. Door het geluid kan hij het beeld ook weer stil zetten. Dit duurt een minuut. Het is de bedoeling dat iedereen een keer aan de beurt komt, hetzij als beeldmaker, hetzij als uitbeelder.

Effect van de activiteit: verbeelding trainen, zelfbeheersing, nieuwsgierigheid naar wat iemand die stilstaat ervan gaat maken, concentratie, aandacht en samenspel.

Voorbereiden
  • De ruimte zo indelen dat er een 'tableau' kan worden gemaakt, toneelopstelling.
  • Belletjes, of ander instrument dat geluid maakt.