Diferencia entre revisiones de «Opmaat BV7»

Línea 3: Línea 3:
  
 
<div class="row">
 
<div class="row">
<div class="small-2 columns">
+
<div class="small-6 large-offset-1 columns">
{{Wit}}
+
<h3>'''7 Crecimiento'''</h3>
    </div>
+
<h4>'''Inicio'''</h4>
<div class="row">
 
<div class="small-6 columns">
 
 
 
<h3>'''Opmaat - Les 7 - Groei'''</h3>
 
 
<br>
 
<br>
<h5>'''Vooraf'''</h5>
+
<h5>'''Antemano'''</h5>
<h5>Duur ± 2 minuten / de hele groep</h5>   
+
<h5>Duración: ± 2 minutos / Grupo entero</h5>   
De stoelen staan in een kring. Iedereen zit. Op het bord / flip-over staat de structuur van de les. De docent kan dit ook nog even bespreken.
+
Las sillas están en un círculo. Todo el mundo se sienta. La pizarra / rotafolio muestra la estructura de la lección. El profesor también puede conversar sobre esto.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4>'''Energieke Dynamiek'''</h4>  
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
<h5>Duur ± 10 minuten / de hele groep</h5>
+
<h4>'''Ejercicio energético o Juego'''</h4>  
<h5>'''''Spinal Flush'''''</h5>
+
<h5>Duración: ± 10 minutos/ Grupo entero  - Parejas</h5>  
Deze oefening kun je alleen met iemand samen doen. De docent maakt tweetallen van de deelnemers. Nummer één leunt met zijn handen tegen de muur. Nummer twee masseert met zijn duimen vanaf de nek langs beide kanten van de ruggengraat tot aan het stuitje de rug van nummer één. Dit herhaalt nummer twee 3x. Aan het einde veegt hij met zijn handen langs dezelfde weg van boven naar beneden over de ruggengraat heen.
+
<h5>'''''Lavado de columna'''''</h5>
Daarna wisselen en hetzelfde nog een keer.
+
  <div class="mw-collapsible-content">
 +
<h5>Instrucción</h5>
 +
 
 +
De docent maakt tweetallen. Nummer één staat ter ondersteuning met zijn handen tegen de muur. Nummer twee masseert met zijn duimen vanaf de nek langs beide kanten van de ruggengraat tot aan het stuitje de rug van nummer één. Dit doet nummer twee drie keer. Aan het einde veegt hij met zijn handen van boven naar beneden over de ruggengraat heen. Daarna wisselen en hetzelfde nog een keer.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Stimuleert samenwerking, kalmeert irritaties en vermindert opgebouwde stress''
+
''Effect van de oefening: stimuleert samenwerking, neemt irritaties weg en vermindert opgebouwde stress''
 
<br>
 
<br>
 +
  </div>
 +
</div>
 
<br>
 
<br>
<h4>'''Dynamiek passend bij het onderwerp'''</h4>
+
 
<h5>Duur ± 5 minuten / de hele groep</h5>
+
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed" style="cursor:pointer; color:black" data-expandtext="+" data-collapsetext="-">
 +
<h4>'''Fysieke activiteit passend bij het onderwerp'''</h4>
 +
<h5>Duur: ± 5 minuten/ Hele groep</h5>
 
<h5>'''''De ballon'''''</h5>
 
<h5>'''''De ballon'''''</h5>
De docent gaat de deelnemers begeleiden in het langzaam groter maken van het lichaam (en stem). De docent gebruikt daarbij als visualisatie een ballon.
+
      <div class="mw-collapsible-content">
Een deelnemer blaast de ballon langzaam op en de begeleider begint liggend op de grond en wordt steeds groter. Deze dynamiek wordt een aantal keer door de groep uitgevoerd. De docent kan de ballon langzaam of snel leeg laten lopen zodat de deelnemers weer op de grond liggen.  
+
De docent gaat de deelnemers begeleiden in het langzaam groter maken van het lichaam (en de stem). De docent gebruikt daarbij als visualisatie een ballon. Een deelnemer blaast de ballon langzaam op en de docent begint liggend op de grond en wordt steeds groter. Deze oefening wordt een aantal keer door de groep uitgevoerd. De docent kan de ballon langzaam of snel leeg laten lopen, totdat de deelnemers weer op de grond liggen. Als variatie kunnen de deelnemers hun stem erbij gebruiken.
Als variatie kunnen de deelnemers hun stem erbij gebruiken.  
 
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
''Trainen van motorische vaardigheden, zoals balans, bewustzijn van de verschillende bewegings- mogelijkheden van de afzonderlijke lichaamsdelen en isolatie van lichaamsdelen (zelfcontrole van het lichaam)''<br>
+
''Effect van de activiteit: trainen van motorische vaardigheden, zoals balans, bewustzijn van de verschillende bewegingsmogelijkheden van de afzonderlijke lichaamsdelen en isolatie van lichaamsdelen (controle over het lichaam)''
 +
<br>
 +
  </div>
 +
</div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
 
     </div>
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=Beter Verwoorden|Les={{BASEPAGENAME}}}}
+
{{#set: Theorie=Se Visible|Module=|Serie=Mejores Terminos|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
 
[[Categorie:Sjabloon]]
 

Revisión del 15:27 20 feb 2021

ir a inicioir air air air air air air air air air air aMT7.jpeg

7 Crecimiento

Inicio


Antemano
Duración: ± 2 minutos / Grupo entero

Las sillas están en un círculo. Todo el mundo se sienta. La pizarra / rotafolio muestra la estructura de la lección. El profesor también puede conversar sobre esto.

Ejercicio energético o Juego

Duración: ± 10 minutos/ Grupo entero - Parejas
Lavado de columna
Instrucción

De docent maakt tweetallen. Nummer één staat ter ondersteuning met zijn handen tegen de muur. Nummer twee masseert met zijn duimen vanaf de nek langs beide kanten van de ruggengraat tot aan het stuitje de rug van nummer één. Dit doet nummer twee drie keer. Aan het einde veegt hij met zijn handen van boven naar beneden over de ruggengraat heen. Daarna wisselen en hetzelfde nog een keer.

Effect van de oefening: stimuleert samenwerking, neemt irritaties weg en vermindert opgebouwde stress


Fysieke activiteit passend bij het onderwerp

Duur: ± 5 minuten/ Hele groep
De ballon

De docent gaat de deelnemers begeleiden in het langzaam groter maken van het lichaam (en de stem). De docent gebruikt daarbij als visualisatie een ballon. Een deelnemer blaast de ballon langzaam op en de docent begint liggend op de grond en wordt steeds groter. Deze oefening wordt een aantal keer door de groep uitgevoerd. De docent kan de ballon langzaam of snel leeg laten lopen, totdat de deelnemers weer op de grond liggen. Als variatie kunnen de deelnemers hun stem erbij gebruiken.

Effect van de activiteit: trainen van motorische vaardigheden, zoals balans, bewustzijn van de verschillende bewegingsmogelijkheden van de afzonderlijke lichaamsdelen en isolatie van lichaamsdelen (controle over het lichaam)