Diferencia entre revisiones de «Ex Stap 2-2 Verdiepen»

m (Texto reemplazado: «thumb» por «frameless»)
 
Línea 4: Línea 4:
 
<div class="small-3 columns">
 
<div class="small-3 columns">
 
<imagemap>
 
<imagemap>
Image:Icoon Lees Les 7.png|thumb|center|{{{1|200px}}}|
+
Image:Icoon Lees Les 7.png|frameless|center|{{{1|200px}}}|
 
rect 22 47 276 280 [[Ex|Start Lees Les 7]]
 
rect 22 47 276 280 [[Ex|Start Lees Les 7]]
 
</imagemap>
 
</imagemap>

Revisión actual - 23:22 1 oct 2022


Start Lees Les 7Icoon Lees Les 7.png
Acerca de esta imagen

Stap 2-2 - Kenniskant
Verdiepen - Interview


Negen X Grunberg Les 7 Ex


Linkerzijde drieluik-werkstructuur

Error: la imagen no es válida o no existe.

Opdracht 3 (Duur ± 20 minuten)

De docent bepaald de focus. In les 7 is dit brieven. De docent Heeft de leerlingen gevraagd een interview dat ze aanspreekt uit te kiezen en mee te brengen. De docent heeft een interview met de schrijver bij zich uit de periode va de roman. De docent bedenkt vragen voor de leerlingen om ze aan te zetten tot het denken over de meegebrachte interviews. De vragen kunnen gaan over de inhoud, de opbouw en stijl.
De antwoorden zijn individueel maar kunnen worden overlegd in hun team.

Naar aanleiding van de gekozen focus biedt de docent de leerlingen extra informatie (of laat dit opzoeken, werkvorm die wordt gekozen is afhankelijk van het niveau van de leerlingen.

De leerlingen bereiden op school of thuis, op basis van de besproken voorbeelden en opdrachten, een aantal vragen voor die ze aan de schrijver van de gelezen roman/tekst willen voorleggen. Ze maken zich bewust van de categorie (kleurcode) waarin de vragen die ze voorbereiden vallen.

Voorbereiden
  • Drieluikantwoord, indeling linkerzijde, als er ruimte kort is kan er een extra zijde worden aangehecht.
  • Handout of presentatie met informatie op het niveau van de leerlingen over brieven.


Uitgebreide Opdracht 4 (Thuis aantal uren inplannen, presentatie in de klas)

Zelf informatie zoeken en delen
Afhankelijk van het niveau van de leerlingen kan de docent de kennis over hoe een brief in elkaar zit ook overlaten aan de leerlingen. De docent kan indien nodig de leerlingen oriënteren over eventuele bronnen die ze kunnen raadplegen. De docent heeft de deelaspecten van een brief aangegeven en vraagt de leerlingen hierover meer informatie te zoeken en een stukje brief te vinden waarmee ze dit deelaspect kunnen laten zien. Dit samen vormt een presentatie. Deze presentaties samen geven een totaal beeld van de kennis over brieven op dat moment in die groep.

Voorbereiden
  • Deelnemers/ leerlingen worden opgedeeld in teams.
  • Digibord.
  • De docent kan ook een speciale digitale plek hebben ingericht waar de leerlingen hun groepsbijdragen kunnen klaarzetten.



Als er voldoende aandacht is gegeven aan de kennis uitbreiden en onderzoeken is het tijd om door te gaan met Stap 3-1 Actiekant-Samenbrengen. Raadzaam is om toch aandacht te geven aan een fysiek intermezzo van 5 minuten.

Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie Negen x Grunberg
Plantilla:Leesserie


Categorie:Bij Negen X Grunberg Ex Les 7