Diferencia entre revisiones de «Pubers Stap 1-2 Tekst Schrijven»

(Nieuwe pagina aangemaakt met '__NOTOC__ {{kopweg}} <div class="row"> <div class="small-3 columns"> <imagemap> Image:Icoon Lees Les 1 .png|thumb|center|{{{1|200px}}}| rect 22 47 276 280 Bereid|...')
 
Línea 4: Línea 4:
 
<div class="small-3 columns">
 
<div class="small-3 columns">
 
<imagemap>
 
<imagemap>
Image:Icoon Lees Les 1 .png|thumb|center|{{{1|200px}}}|
+
Image:Icoon Lees Les 5.png|thumb|center|{{{1|200px}}}|
rect 22 47 276 280 [[Bereid|Start Lees Les 1]]
+
rect 22 47 276 280 [[Pubers|Start Lees Les 5]]
 
</imagemap>
 
</imagemap>
 
</div>
 
</div>
Línea 12: Línea 12:
 
(Duur ± 30 minuten)</h3>
 
(Duur ± 30 minuten)</h3>
 
<br>
 
<br>
<h4>Negen X Grunberg Les 1 Bereid</h4>
+
<h4>Negen X Grunberg Les 5 Pubers</h4>
 
<br>
 
<br>
 
<h5>Centrum drieluik-werkstructuur</h5>
 
<h5>Centrum drieluik-werkstructuur</h5>
Línea 22: Línea 22:
 
<div class="small-9 columns">
 
<div class="small-9 columns">
 
<h4>[[Laat Je Zien: Lijstje en Kiezen|1. Lijstje maken en kiezen (Duur ± 5 minuten)]]</h4>
 
<h4>[[Laat Je Zien: Lijstje en Kiezen|1. Lijstje maken en kiezen (Duur ± 5 minuten)]]</h4>
De docent vraagt de leerlingen om zich verschillende gebeurtenissen te herinneren dat hun lichaam hen verraste.<br>
+
De docent vraagt de leerlingen om zich verschillende gebeurtenissen te herinneren dat .....<br>
 
Op het blaadje noteren de leerlingen de verschillende ervaringen die ze hebben gehad.  
 
Op het blaadje noteren de leerlingen de verschillende ervaringen die ze hebben gehad.  
 
<br>
 
<br>
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
Voorbeeld:<br>
+
Dit lijstje <br>
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 
     <div class="mw-collapsible-content">
# met de fiets
+
is strikt persoonlijk en is bedoeld om de leerlingen een van de herinnerde gebeurtenissen te laten kiezen om mee aan de slag te gaan.<br>
# overgeven
 
# vinger yoga<br>
 
Dit lijstje is strikt persoonlijk en is bedoeld om de leerlingen een van de herinnerde gebeurtenissen te laten kiezen om mee aan de slag te gaan.<br>
 
 
De instructie bij het kiezen is: Kies nu een van de gebeurtenissen uit die je je hebt herinnerd, waar je je comfortabel bij voelt om die te delen en die je je nog goed herinnert. Dit is belangrijk voor de veiligheidsbeleving van de leerlingen. Zo delen de leerlingen niet de eerste de beste herinnering zonder zich bewust te zijn van of ze die wel willen delen in de groep.<br>
 
De instructie bij het kiezen is: Kies nu een van de gebeurtenissen uit die je je hebt herinnerd, waar je je comfortabel bij voelt om die te delen en die je je nog goed herinnert. Dit is belangrijk voor de veiligheidsbeleving van de leerlingen. Zo delen de leerlingen niet de eerste de beste herinnering zonder zich bewust te zijn van of ze die wel willen delen in de groep.<br>
 
Nu geeft de docent aan dat de leerlingen de ervaring omcirkelen die ze gaan delen. De docent kijkt even of iedereen een ervaring heeft gekozen en omcirkelt.
 
Nu geeft de docent aan dat de leerlingen de ervaring omcirkelen die ze gaan delen. De docent kijkt even of iedereen een ervaring heeft gekozen en omcirkelt.
Línea 57: Línea 54:
 
Tot hier aan toe is het belangrijk de opeenvolgende activiteiten zonder onderbreking te volbrengen. Nu zijn de teksten van alle leerlingen in het klad geschreven. De docent kan vanaf nu de activiteiten indelen naar gelang de mogelijkheden in de planning.<br>
 
Tot hier aan toe is het belangrijk de opeenvolgende activiteiten zonder onderbreking te volbrengen. Nu zijn de teksten van alle leerlingen in het klad geschreven. De docent kan vanaf nu de activiteiten indelen naar gelang de mogelijkheden in de planning.<br>
 
<br>
 
<br>
Door met [[Bereid Stap 2-1 Vragen|Stap 2-1]] Kenniskant-Vragen.<br>
+
Door met [[Pubers Stap 2-1 Vragen|Stap 2-1]] Kenniskant-Vragen.<br>
 
<br>
 
<br>
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">

Revisión del 22:18 18 sep 2019


Start Lees Les 5Icoon Lees Les 5.png

Stap 1-2 Instructie Tekst Schrijven (Duur ± 30 minuten)


Negen X Grunberg Les 5 Pubers


Centrum drieluik-werkstructuur
Fysieke Oefeningen?Eigen Ervaring?Beeld ?Tekst ?Kenniskant Drieluik ?Exploreren ahv Vragen ?Kennis Verdiepen ?Fysieke Oefeningen?Actiekant Drieluik ?Samenbrengen Oud & Nieuw ?Verdiepen Richting Praktijk?Beslissing - Uitvoering ?Persoonlijke Ontwikkeling ?Reflectie & Evaluatie ?Nieuwe Ervaring ?GA LAAT JE ZIEN WERKSTRUCTUUR.png

1. Lijstje maken en kiezen (Duur ± 5 minuten)

De docent vraagt de leerlingen om zich verschillende gebeurtenissen te herinneren dat .....
Op het blaadje noteren de leerlingen de verschillende ervaringen die ze hebben gehad.

Dit lijstje

Voorbereiden
  • Elke deelnemer een A6-je (zonder lijntjes).
  • Eén zwarte pen per deelnemer.

2. Twee aan twee vertellen (Duur ±6 á 10 minuten)

3. Text in het klad schrijven (Duur ± 5 minuten)

Voorbereiden
  • Iedere deelnemer krijgt een A5’je (zonder lijntjes).


Tot hier aan toe is het belangrijk de opeenvolgende activiteiten zonder onderbreking te volbrengen. Nu zijn de teksten van alle leerlingen in het klad geschreven. De docent kan vanaf nu de activiteiten indelen naar gelang de mogelijkheden in de planning.

Door met Stap 2-1 Kenniskant-Vragen.

4. Tussentijds voorlezen en redigeren in teams (Duur ± 10 minuten)

5. Text in het net schrijven (Duur ± 5 minuten)

Voorbereiden
  • Papier (Voorbereid naar uiteindelijke presentatie vorm.)
  • Drieluik antwoordblad middendeel.



Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie Negen x Grunberg
Plantilla:Leesserie


Categorie:Bij Negen X Grunberg Pubers Les 5