Diferencia entre revisiones de «Dagdroom Stap 3-1 Samenbrengen»
(Nieuwe pagina aangemaakt met '__NOTOC__ {{kopweg}} <div class="row"> <div class="small-3 columns"> <imagemap> Image:Icoon Lees Les 9.png|thumb|left|{{{1|200px}}} rect 5 13 283 271 Dagdroom|Sta...') |
|||
Línea 23: | Línea 23: | ||
Een algemene opdracht die bij iedere les kan worden gebruikt is het bewerken van de eigen ervaring of inzetten van de eigen ervaring bij het schrijven van een nieuwe tekst. Die dan wel een voortzetting is van het verhaal, een andere literaire vorm kan krijgen of juist een meer beschouwende tekst wordt.<br> | Een algemene opdracht die bij iedere les kan worden gebruikt is het bewerken van de eigen ervaring of inzetten van de eigen ervaring bij het schrijven van een nieuwe tekst. Die dan wel een voortzetting is van het verhaal, een andere literaire vorm kan krijgen of juist een meer beschouwende tekst wordt.<br> | ||
<br> | <br> | ||
− | Een andere opdracht voor verdiepen in het laten zien van een documentaire, film of clip passend bij het thema. De leerlingen krijgen de instructie te kijken met in het achter hoofd de literaire verwerkingsvorm. In les | + | Een andere opdracht voor verdiepen in het laten zien van een documentaire, film of clip passend bij het thema. De leerlingen krijgen de instructie te kijken met in het achter hoofd de literaire verwerkingsvorm. In les 9 is dat de column.<br> |
<br> | <br> | ||
<h4>Opdracht 5 (Duur 10 minuten)</h4> | <h4>Opdracht 5 (Duur 10 minuten)</h4> |
Revisión del 23:31 18 sep 2019
Stap 3-1 Samenbrengen
Negen X Grunberg Les 9 Dagdroom
Rechterzijde drieluik-werkstructuur
Error: la imagen no es válida o no existe.
Een algemene opdracht die bij iedere les kan worden gebruikt is het bewerken van de eigen ervaring of inzetten van de eigen ervaring bij het schrijven van een nieuwe tekst. Die dan wel een voortzetting is van het verhaal, een andere literaire vorm kan krijgen of juist een meer beschouwende tekst wordt.
Een andere opdracht voor verdiepen in het laten zien van een documentaire, film of clip passend bij het thema. De leerlingen krijgen de instructie te kijken met in het achter hoofd de literaire verwerkingsvorm. In les 9 is dat de column.
Opdracht 5 (Duur 10 minuten)
De deelnemers lezen hun eigen verhaal en bekijken aan de hand van de
besproken elementen uit de gekozen focus (column) hun tekst. Kan ook zijn dat ze teksten
uitwisselen en de tekst van een teamgenoot bekijken. Ze geven aan welke elementen al
terug te herkennen zijn en welke ze misschien kunnen toevoegen bij het verder uitwerken
van deze begintekst. Zo kunnen ze de eerste eigen ervaring uitwerken met een dialoog. De uiteindelijke versie schrijven ze aan de rechterzijde van het antwoordblad.
Denk aan de opbouw (begin - midden - eind).
Voorbereiden
- Drieluik antwoordblad, voorbereiden indeling rechterzijde, als de ruimte onvoldoende is een extra blad aanhechten.
Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis en toepassingen in de praktijk is het tijd om door te gaan met een beetje ontspanning maken van een illustratie.
Via de onderstaande iconen kunt u naar de lessen uit de voorbeeldserie Negen x Grunberg
Plantilla:Leesserie