Diferencia entre revisiones de «Proef op de som»

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}} {{Proef}} <h3>Proef op de so...')
 
Línea 2: Línea 2:
 
{{Proef}}
 
{{Proef}}
 
<h3>Proef op de som</h3>
 
<h3>Proef op de som</h3>
 +
Na het doorlopen van alle stappen van de drieluik is het soms mogelijk een langere periode een uitkomst of positie in de praktijk toe te gaan passen. De deelnemers kunnen dit natuurlijk altijd op individuele basis doen maar soms is het ook mogelijk om het met alle deelnemers in de groep af te spreken.
 +
<br>
 +
<br>
 +
De docent begeleidt de leerlingen om na te denken over een beslissing voor het dagelijks leven gebaseerd op het voorgaande proces van het drieluik:<br>
 +
Eigen Ervaring + Oude kennis + Nieuwe Kennis + Praktijk ====> Beslisssing nemen voor een nieuwe of oude situatie.<br>
 +
<br>
 +
De leerlingen gaan na of de resultaten die uit de drieluik naar voren zijn gekomen, kunnen toepassen in de praktijk. Zo ja, dan zijn er verschillende manieren om daar vorm aan te geven. De docent vraagt de leerlingen kort op te schrijven of te vertellen (afhankelijk van het niveau) hoe en wanneer ze er mee aan de slag willen gaan. De docent houdt in de gaten dat het gaat om bereikbare, bescheiden geformuleerde activiteiten. Vervolgens kan er een periode afgesproken worden dat de leerlingen met hun eigen gekozen en geplande activiteit gaan experimenteren, waarna er gekeken gaat worden hoe de uitvoering in de praktijk bevalt. Dan is er een moment van geplande evaluatie en reflectie.<br>
 +
<br>
 +
Ook kan het zijn dat de docent al eerder signalen krijgt dat een moment van reflectie en/of evaluatie nodig is om na te gaan hoe het toepassen in de praktijk bevalt. Is er bijvoorbeeld nog bijsturing nodig? Of zijn er nieuwe aspecten zichtbaar geworden waar de deelnemers over nadenken en vragen over hebben? Dan start de docent met de activiteit Evaluatie en Reflectie.<br>
 +
<br>

Revisión del 13:24 10 nov 2019

Plantilla:Proef

Proef op de som

Na het doorlopen van alle stappen van de drieluik is het soms mogelijk een langere periode een uitkomst of positie in de praktijk toe te gaan passen. De deelnemers kunnen dit natuurlijk altijd op individuele basis doen maar soms is het ook mogelijk om het met alle deelnemers in de groep af te spreken.

De docent begeleidt de leerlingen om na te denken over een beslissing voor het dagelijks leven gebaseerd op het voorgaande proces van het drieluik:
Eigen Ervaring + Oude kennis + Nieuwe Kennis + Praktijk ====> Beslisssing nemen voor een nieuwe of oude situatie.

De leerlingen gaan na of de resultaten die uit de drieluik naar voren zijn gekomen, kunnen toepassen in de praktijk. Zo ja, dan zijn er verschillende manieren om daar vorm aan te geven. De docent vraagt de leerlingen kort op te schrijven of te vertellen (afhankelijk van het niveau) hoe en wanneer ze er mee aan de slag willen gaan. De docent houdt in de gaten dat het gaat om bereikbare, bescheiden geformuleerde activiteiten. Vervolgens kan er een periode afgesproken worden dat de leerlingen met hun eigen gekozen en geplande activiteit gaan experimenteren, waarna er gekeken gaat worden hoe de uitvoering in de praktijk bevalt. Dan is er een moment van geplande evaluatie en reflectie.

Ook kan het zijn dat de docent al eerder signalen krijgt dat een moment van reflectie en/of evaluatie nodig is om na te gaan hoe het toepassen in de praktijk bevalt. Is er bijvoorbeeld nog bijsturing nodig? Of zijn er nieuwe aspecten zichtbaar geworden waar de deelnemers over nadenken en vragen over hebben? Dan start de docent met de activiteit Evaluatie en Reflectie.