Diferencia entre revisiones de «Intieme vrienden V»
Línea 8: | Línea 8: | ||
<h5>1. Start column</h5> | <h5>1. Start column</h5> | ||
[[Intieme vrienden Column AG|Waar je personages als intieme vrienden zijn]], pagina 99, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br> | [[Intieme vrienden Column AG|Waar je personages als intieme vrienden zijn]], pagina 99, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br> | ||
− | <h5>2. Onderwerp</h5> | + | <h5>2. Onderwerp voor de eigen ervaring</h5> |
Een keer dat een dier een vriend van je werd.<br> | Een keer dat een dier een vriend van je werd.<br> | ||
''Eenvoudiger?''<br> | ''Eenvoudiger?''<br> |
Revisión del 19:47 12 nov 2019
Voorbereiden van de les Waar je personages als intieme vrienden zijn
De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met:
1. Start column
Waar je personages als intieme vrienden zijn, pagina 99, Arnon Grunberg, Thuis ben je (2017), de Correspondent, Amsterdam
2. Onderwerp voor de eigen ervaring
Een keer dat een dier een vriend van je werd.
Eenvoudiger?
Een keer dat je samen met een dier iets hebt meegemaakt.
3. Boek
Arnon Grunberg, De Asielzoeker (2003), Nijgh & van Ditmar, Amsterdam
4. Theorie
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de Fabel
5. Antwoordblad
6. Lesplan
- Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema
- Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
- Vertellen: Introductie Eigen Ervaring
- Lijstje maken en kiezen
- Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
- Tekst schrijven en delen
- Stap 2: Lezen en vragen stellen
- Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
- Fysiek Intermezzo
- Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
- Beeld maken
- Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren
- Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven
- Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus