Diferencia entre revisiones de «Koffer V»

m (Marianne heeft de pagina Koffer hernoemd naar Koffer V zonder een doorverwijzing achter te laten)
Línea 2: Línea 2:
 
{{kopweg}}
 
{{kopweg}}
 
{{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}}
 
{{DISPLAYTITLE:<span style="position: absolute; clip: rect(1px 1px 1px 1px); clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);">{{FULLPAGENAME}}</span>}}
{{Lees Les 6}}
+
{{Voorbereiden}}
<h1>Waar je volledige bezit in een kleine koffer past</h1>
+
<h3>Voorbereiden van de les ''Waar je volledige bezit in een kleine '''koffer''' past''</h3>
 
<br>
 
<br>
<br>
+
De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met:
<br>
 
<br>
 
<br>
 
{{Testplaat}}
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 
<h4>In Les 6 wordt gewerkt met</h4>
 
    <div class="mw-collapsible-content">
 
 
<h5>1. Start column</h5>   
 
<h5>1. Start column</h5>   
 
[[Koffer Column AG|Waar je volledige bezit in een kleine koffer past]], pagina 39, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br>
 
[[Koffer Column AG|Waar je volledige bezit in een kleine koffer past]], pagina 39, Arnon Grunberg, [https://www.bol.com/nl/p/thuis-ben-je/9200000075580617/?suggestionType=featured_product&suggestedFor=thuis%20ben&originalSearchContext=media_all&originalSection=main%20Bestel%20Thuis%20ben%20je Thuis ben je] (2017), de Correspondent, Amsterdam<br>
<h5>2. Onderwerp</h5>
+
<h5>2. Onderwerp voor de eigen ervaring</h5>
 
Een keer dat je je realiseerde dat je bezit - het hebben van iets - op gespannen voet stond met je beleving van vrijheid of je gevoel van vrijheid.<br>
 
Een keer dat je je realiseerde dat je bezit - het hebben van iets - op gespannen voet stond met je beleving van vrijheid of je gevoel van vrijheid.<br>
 
''Eenvoudiger?''<br>
 
''Eenvoudiger?''<br>
Línea 26: Línea 16:
 
<h5>4. Theorie</h5>  
 
<h5>4. Theorie</h5>  
 
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Gedichten'''
 
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de '''Gedichten'''
   </div>
+
<br>
 +
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 +
<h5>5. Antwoordblad</h5>
 +
   <div class="mw-collapsible-content">
 +
{{#lst: Laat Je Zien: Antwoordblad|body}}
 +
    </div>
 
</div>
 
</div>
<br>
 
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
 
<div class="toccolours mw-collapsible mw-collapsed">
<h4>[[Koffer Lesplan Les 6 - Vrijheid|Lesplan]]</h4>
+
<h5>6. Lesplan</h5>
 
     <div class="mw-collapsible-content">
 
     <div class="mw-collapsible-content">
* Positionering / ruimte indeling
+
* Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema
* Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema
 
 
* Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
 
* Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
 
* Vertellen: Introductie Eigen Ervaring  
 
* Vertellen: Introductie Eigen Ervaring  
Línea 39: Línea 32:
 
* Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
 
* Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
 
* Tekst schrijven en delen
 
* Tekst schrijven en delen
* Stap 2: lezen en vragen stellen
+
* Stap 2: Lezen en vragen stellen
 
* Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
 
* Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
* Stap 3: integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
+
* Fysiek Intermezzo
 +
* Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
 
* Beeld maken
 
* Beeld maken
* Stap 3 Verdiepen: praktijkopdracht, presenteren
+
* Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren
* Beslissingen en toepassen in dagelijks leven
+
* Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven
* Reflectie en evaluatie
+
* Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus
 +
[[Koffer Lesplan Les 6 - Vrijheid|Lesplan]]
 
   </div>
 
   </div>
 
</div>
 
</div>

Revisión del 19:53 12 nov 2019


Plantilla:Voorbereiden

Voorbereiden van de les Waar je volledige bezit in een kleine koffer past


De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met:

1. Start column

Waar je volledige bezit in een kleine koffer past, pagina 39, Arnon Grunberg, Thuis ben je (2017), de Correspondent, Amsterdam

2. Onderwerp voor de eigen ervaring

Een keer dat je je realiseerde dat je bezit - het hebben van iets - op gespannen voet stond met je beleving van vrijheid of je gevoel van vrijheid.
Eenvoudiger?
Een keer dat je iets gedroomd hebt, of een droom die je hebt.

3. Boek

Arnon Grunberg, Liefde is Business (1999) Nijgh & van Ditmar, Amsterdam

4. Theorie

De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de Gedichten

5. Antwoordblad
6. Lesplan
  • Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema
  • Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
  • Vertellen: Introductie Eigen Ervaring
  • Lijstje maken en kiezen
  • Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
  • Tekst schrijven en delen
  • Stap 2: Lezen en vragen stellen
  • Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
  • Fysiek Intermezzo
  • Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
  • Beeld maken
  • Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren
  • Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven
  • Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus

Lesplan


Categorie:Onderwijs lessenserie Negen x Grunberg