Diferencia entre revisiones de «Tangaslip V»
Línea 26: | Línea 26: | ||
<h5>6. Lesplan</h5> | <h5>6. Lesplan</h5> | ||
<div class="mw-collapsible-content"> | <div class="mw-collapsible-content"> | ||
− | * Introductie: wat gaat er gebeuren en het thema | + | * Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema |
* Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp | * Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp | ||
* Vertellen: Introductie Eigen Ervaring | * Vertellen: Introductie Eigen Ervaring | ||
Línea 32: | Línea 32: | ||
* Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen | * Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen | ||
* Tekst schrijven en delen | * Tekst schrijven en delen | ||
− | * Stap 2: | + | * Stap 2: Lezen en vragen stellen |
* Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken | * Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken | ||
− | * Stap 3: | + | * Fysiek Intermezzo |
+ | * Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis | ||
* Beeld maken | * Beeld maken | ||
− | * Stap 3 Verdiepen: | + | * Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren |
− | * | + | * Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven |
− | * Reflectie en | + | * Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus |
[[Tangaslip Lesplan Les 4 - Avontuur|Lesplan]] | [[Tangaslip Lesplan Les 4 - Avontuur|Lesplan]] | ||
</div> | </div> |
Revisión del 19:56 12 nov 2019
Voorbereiden van de les Waar mensen verwachten dat je in tangaslip de deur opendoet
De uitkomst van de voorbereidingen voor deze les hebben geleid tot de keuze om te werken met:
1. Start column
Waar mensen verwachten dat je in tangaslip de deur opendoet, pagina 207, Arnon Grunberg, Thuis ben je (2017), de Correspondent, Amsterdam
2. Onderwerp voor de eigen ervaring
Een keer dat je een avontuur aanging en het mislukte of juist lukte.
Eenvoudiger?
Een keer dat je merkte dat je gegroeid/veranderd was/bent.
3. Boek
Arnon Grunberg, Onze Oom (2008) Uitgeverij Lebowski, Amsterdam
4. Theorie
De uitwerking van de kenniskant en actiekant van de drieluik-werkstructuur heeft betrekking op de theorie over de Tijdlijn
5. Antwoordblad
6. Lesplan
- Introductie: in het kort wat gaat er gebeuren en het thema
- Opmaat: fysieke oefeningen passend bij het onderwerp
- Vertellen: Introductie Eigen Ervaring
- Lijstje maken en kiezen
- Twee aan twee: vertellen, gericht luisteren en vragenstellen
- Tekst schrijven en delen
- Stap 2: Lezen en vragen stellen
- Stap 2 Verdiepen: kennis overdragen en onderzoeken
- Fysiek Intermezzo
- Stap 3: Integreren van ervaring, bestaande kennis en nieuwe kennis
- Beeld maken
- Stap 3 Verdiepen: Praktijkopdracht, presenteren
- Proef op de som: Toepassingen in het dagelijks leven
- Evaluatie: Reflectie en Nieuwe cyclus