Diferencia entre revisiones de «Samenbrengen B»

Línea 3: Línea 3:
 
<h3>Samenbrengen</h3>
 
<h3>Samenbrengen</h3>
 
<br>
 
<br>
<h4>Opdracht 5a (Duur 1 week thuis en op school)</h4>
+
<h4>Opdracht 5a (Duur ±1 week thuis en op school)</h4>
 
Oefenen van interview en inleven in een karakter uit het boek.
 
Oefenen van interview en inleven in een karakter uit het boek.
 
De deelnemers kiezen een van de karakters van de roman uit om een kort
 
De deelnemers kiezen een van de karakters van de roman uit om een kort
Línea 11: Línea 11:
 
deelnemer de vragen.
 
deelnemer de vragen.
 
<br>
 
<br>
<h4>Opdracht 5b (Duur 1 week thuis en op school)</h4>
+
<h4>Opdracht 5b (Duur ±1 week thuis en op school)</h4>
 
Dit is de verdiepingsopdracht die aansluit op Opdracht 5b.
 
Dit is de verdiepingsopdracht die aansluit op Opdracht 5b.
 
Met de telefoon nemen ze het interview op om later dit uit te werken tot een clip en te presenteren.
 
Met de telefoon nemen ze het interview op om later dit uit te werken tot een clip en te presenteren.
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
<h4>Opdracht 6 (Duur 20 Minuten)</h4>
+
<h4>Opdracht 6 (Duur ±20 Minuten)</h4>
 
Nu gaan de deelnemers uit van hun eigen ervaring. Ze stellen zich op als
 
Nu gaan de deelnemers uit van hun eigen ervaring. Ze stellen zich op als
 
reporter en gaan vragen voorbereiden aan de hoofdpersoon uit de eigen ervaring. Als er
 
reporter en gaan vragen voorbereiden aan de hoofdpersoon uit de eigen ervaring. Als er

Revisión del 18:40 20 nov 2019


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Bereid 1.1.jpeg

Samenbrengen


Opdracht 5a (Duur ±1 week thuis en op school)

Oefenen van interview en inleven in een karakter uit het boek. De deelnemers kiezen een van de karakters van de roman uit om een kort interview mee te maken. Ze werken in tweetallen. Iedere deelnemer bereidt zelf een aantal interviewvragen voor. In het tweetal start een als interviewer en de ander is het karakter uit het boek waar de vragen voor zijn voorbereid. Vanuit dat karakter beantwoordt de deelnemer de vragen.

Opdracht 5b (Duur ±1 week thuis en op school)

Dit is de verdiepingsopdracht die aansluit op Opdracht 5b. Met de telefoon nemen ze het interview op om later dit uit te werken tot een clip en te presenteren.

Opdracht 6 (Duur ±20 Minuten)

Nu gaan de deelnemers uit van hun eigen ervaring. Ze stellen zich op als reporter en gaan vragen voorbereiden aan de hoofdpersoon uit de eigen ervaring. Als er een ander persoon een rol speelt kan er ook voor gekozen worden deze te gaan interviewen. Door het interview komt er nieuwe informatie. In tweetallen worden de interviews gedaan. De deelnemers leven zich in elkaars situatie in en zijn de hoofdpersoon uit je eigen ervaring. Ze geven antwoord zoals ze het karakter uit de ervaring hebben leren kennen. Na het wederzijds interviewen worden de nieuwe gegevens in de eigen ervaring opgenomen. Er ontstaan zo fictieve verhalen gebaseerd op de eigen ervaringen. De docent geeft aan dat ze bij het herschrijven denken aan een begin (inleidende zin), een midden (handeling en interactie) en een eindzin.

Opdracht 7 (Thuisopdracht)

Herschrijf een korte scene gebaseerd op kenmerken uit je eigen ervaring vermengd en/of aangevuld met het karakter uit de Joodse Messias dat je hebt geïnterviewd. Denk ook weer aan begin - midden - eind.

Voorbereiden
  • Drieluik antwoordblad, voorbereiden indeling rechterzijde, als de ruimte onvoldoende is een extra blad aanhechten.


Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis en toepassingen in de praktijk is het tijd om door te gaan met een beetje ontspanning maken van een illustratie.

Rechterzijde drieluik-werkstructuur