Diferencia entre revisiones de «Pubers P»

(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{Drieluik Pubers}} <h3>Tussentijds presenteren</h3> <br> De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot...')
 
Línea 7: Línea 7:
 
<br>
 
<br>
 
<h4> Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht (Duur ± 30 minuten)</h4>
 
<h4> Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht (Duur ± 30 minuten)</h4>
Ieder tweetal krijgt 2 minuten om de resultaten va de verdiepingsopdracht te bespreken. Of indien te kort tijd een selectie van tweetallen. De docent kijkt of een Q & A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen na de presentatie over de inhoud.
+
Iedere deelnemer krijgt kort de tijd om de de opbouw en invalshoek voor het essay of betoog te bespreken in zijn groep. De groepsleden luisteren naar het voorstel en geven de deelnemer die presenteert feedback. De feedback wordt door een deelnemer anders dan degene die presenteert opgeschreven. Zo hebben alle deelnemers uiteindelijk een lijstje met suggesties. De docent is beschikbaar en loopt langs de groepjes.  
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<h5>Voorbereiden</h5>
 
<h5>Voorbereiden</h5>
* De tweetallen zijn al gevormd bij de voorgaande opdracht.
+
* De docent deelt de deelnemers in groepjes van drie of vier.
* De docent bepaalt de lengte van de presentatie, afhankelijk van de beschikbare tijd.
+
* De docent bepaalt de de beschikbare tijd.
* De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel via een surveymonkey gegenereerde quiz of via een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers.
 
  
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}
 
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}}

Revisión del 19:34 2 dic 2019


naar les pubersnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Pubers 1.1.jpeg

Tussentijds presenteren


De deelnemers presenteren met regelmaat de uitkomsten van hun onderzoek. Dit kan klein en groot zijn. Belangrijk is het presenteren zelf, de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring van de deelnemers kan worden gedeeld met de andere leden van de groep. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het onderzoekend verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.

Presenteren van de resultaten van de verdiepingsopdracht (Duur ± 30 minuten)

Iedere deelnemer krijgt kort de tijd om de de opbouw en invalshoek voor het essay of betoog te bespreken in zijn groep. De groepsleden luisteren naar het voorstel en geven de deelnemer die presenteert feedback. De feedback wordt door een deelnemer anders dan degene die presenteert opgeschreven. Zo hebben alle deelnemers uiteindelijk een lijstje met suggesties. De docent is beschikbaar en loopt langs de groepjes.

Voorbereiden
  • De docent deelt de deelnemers in groepjes van drie of vier.
  • De docent bepaalt de de beschikbare tijd.