Diferencia entre revisiones de «Samenbrengen G»

Línea 21: Línea 21:
 
<h5>Voorbereiden</h5>
 
<h5>Voorbereiden</h5>
 
* Teams maken.
 
* Teams maken.
De docent bereid informatie voor over het maken van een storyboard voor het verfilmen van de geschreven scènes.
+
* De docent bereid informatie voor over het maken van een storyboard voor het verfilmen van de geschreven scènes.
 
* De docent loopt rond voor vragen.
 
* De docent loopt rond voor vragen.
 
* Drieluik antwoordblad, voorbereiden indeling rechterzijde, als de ruimte onvoldoende is een extra blad aanhechten.
 
* Drieluik antwoordblad, voorbereiden indeling rechterzijde, als de ruimte onvoldoende is een extra blad aanhechten.

Revisión del 23:35 3 dic 2019


naarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarnaarDrieluik Gelukszoekers 1.1.jpeg

Samenbrengen


De activiteiten zijn gericht op het samenbrengen van eigen ervaring, oude en nieuwe kennis en een toepassing richting de praktijk. In de les Gelukszoekers is de keuze gemaakt om naast de roman Moedervlekken aandacht te besteden aan de toneelscène. Er zijn verschillende opdrachten mogelijk, een eigen selectie kan gemaakt worden.

De tekst van de eigen ervaring dient als opmaat voor het schrijven van een nieuwe tekst. Die dan wel een voortzetting is van het verhaal, een andere literaire vorm kan krijgen of juist een meer beschouwende tekst wordt. Een optie voor verdiepen is ook het laten zien van een documentaire of film passend bij het thema.

Een toneelscène gebaseerd op een fragment uit Moedervlekken (Duur ± 55 minuten)

Instructie

De deelnemers kiezen met hun groepje/team een fragment uit het boek Moedervlekken. Ze schrijven op basis van dit fragment een toneelscène. De aanwijzingen die ze tot nu toe hebben verzameld gebruiken ze. Zoals bijvoorbeeld kijk of je een begin – midden – eind structuur hebt.

Huiswerk (Duur ± 1 week thuis)
  • Maak de scèneteksten af en lever ze in bij de docent.
  • Bestudeer informatie over het maken van een storyboard.


Voorbereiden
  • Teams maken.
  • De docent bereid informatie voor over het maken van een storyboard voor het verfilmen van de geschreven scènes.
  • De docent loopt rond voor vragen.
  • Drieluik antwoordblad, voorbereiden indeling rechterzijde, als de ruimte onvoldoende is een extra blad aanhechten.


Afsluiten
  • Als er voldoende aandacht is gegeven aan het samenbrengen van oude en nieuwe kennis en toepassingen in de praktijk is het tijd om door te gaan met een beetje ontspanning maken van een illustratie.
  • De docent bespreekt met de deelnemers de presentatie. Deze kan alleen in klas verband plaatsvinden of iets groter met ouders of openbaar bij bijvoorbeeld een OBA.