Diferencia entre revisiones de «Opmaat O»
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{kopweg}} {{T2 ontdek}} <div class="row"> <div class="small-2 columns"> {{Wit}} </div> <div class="row"> <div class="small-6 columns"> <h3>'''Opmaat'''</h3> <h4>...') |
|||
Línea 29: | Línea 29: | ||
<h5>Duur ± 5-10 minuten / de hele groep</h5> | <h5>Duur ± 5-10 minuten / de hele groep</h5> | ||
'''''Vierkantje ademenen'''''<br> | '''''Vierkantje ademenen'''''<br> | ||
+ | <h5>Instructies</h5> | ||
Het ademen in een vierkant<br> | Het ademen in een vierkant<br> | ||
tel van 1 tot 5: adem geleidelijk tijdens het tellen in<br> | tel van 1 tot 5: adem geleidelijk tijdens het tellen in<br> | ||
Línea 37: | Línea 38: | ||
Je kunt ook eerst van 1 tot 3 tellen in plaats van 1 tot 5 als het moeilijk is.<br> | Je kunt ook eerst van 1 tot 3 tellen in plaats van 1 tot 5 als het moeilijk is.<br> | ||
Ook kun je het tellen langer maken naarmate je meer getraind bent, bijvoorbeeld 1 tot 6 of 7.<br> | Ook kun je het tellen langer maken naarmate je meer getraind bent, bijvoorbeeld 1 tot 6 of 7.<br> | ||
+ | <br> | ||
+ | <br> | ||
Na aandacht voor bewegen, plezier en ontspannen is het tijd om door te gaan met het drieluik. | Na aandacht voor bewegen, plezier en ontspannen is het tijd om door te gaan met het drieluik. | ||
</div> | </div> | ||
</div> | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} |
Revisión del 01:39 20 dic 2019
Opmaat
De ontdekkingstocht
De ruimte
Stoelen staan in een kring en iedereen zit. Buiten de kring staan eventueel tafels om te schrijven of er worden clip-borden gebruikt. Het kan ook zo zijn dat er tafels zijn met stoelen waar iedereen aan kan zitten. Dan gaan alle deelnemers even in een kring staan elders in de ruimte.
Energieke Dynamiek
Duur ± 5 minuten / de hele groep
Associatief balspel
Instructies
De deelnemers en de begeleider staan in een cirkel. Er is een bal. De begeleider start met het woord carrière en gooit de bal naar een andere deelnemer die vangt en gelijk het eerste woord dat in hem/haar opkomt zegt terwijl hij/zij ook de bal verder speelt. Nu vangt een andere deelnemer de bal en noemt het woord dat in hem/haar opkwam en zo voort. Een doorspelen omdat er dan tempo en humor komt in het spel.
Effect: verbinding, alertheid, humor, spel en ontspanning
Dynamiek passend bij het onderwerp
Duur ± 5-10 minuten / de hele groep
Vierkantje ademenen
Instructies
Het ademen in een vierkant
tel van 1 tot 5: adem geleidelijk tijdens het tellen in
tel van 1 tot 5: houdt je adem tijdens het tellen vast
tel van 1 tot 5: adem geleidelijk uit tijdens het tellen
tel van 1 tot 5: zonder adem binnen tot 5 tellen
vervolgens start je het 'vierkant' weer door in te ademen.
Je kunt ook eerst van 1 tot 3 tellen in plaats van 1 tot 5 als het moeilijk is.
Ook kun je het tellen langer maken naarmate je meer getraind bent, bijvoorbeeld 1 tot 6 of 7.
Na aandacht voor bewegen, plezier en ontspannen is het tijd om door te gaan met het drieluik.