Diferencia entre revisiones de «I Didactica»
Línea 5: | Línea 5: | ||
<h3>'''Didáctica de la Comunicación - Laat Je Zien'''</h3> | <h3>'''Didáctica de la Comunicación - Laat Je Zien'''</h3> | ||
<br> | <br> | ||
− | In 2013 is de ''Guía de la didáctica de la comunicación'' geschreven door Marianne Koeman verschenen in Bolivia met de hulp van Mercedes Valdivia en haar team van Wisllita in La Paz. Dit is een gids waarmee docenten zichzelf kunnen trainen in het toepassen van een werkstructuur en werkvormen die samen de methodologie Laat Je Zien zijn. Veel praktijk voorbeelden in het boek zijn gemaakt in samenwerking met de docenten Hernán Ayala, Rosario Ústariz en Nancy Siñani. Ook zijn ervaringen uit voorbeeldlessen gegeven door Marianne Koeman in dit boek terecht gekomen.<br> | + | In 2013 is de ''Guía de la didáctica de la comunicación'' geschreven door Marianne Koeman verschenen in Bolivia met de hulp van Mercedes Valdivia en haar team van Wisllita in La Paz. Dit is een gids waarmee docenten zichzelf kunnen trainen in het toepassen van een werkstructuur en werkvormen die samen de methodologie Laat Je Zien zijn. Veel praktijk voorbeelden in het boek zijn gemaakt in samenwerking met de docenten Mercedes Valdivia, Hernán Ayala, Rosario Ústariz en Nancy Siñani. Ook zijn ervaringen uit voorbeeldlessen gegeven door Marianne Koeman in dit boek terecht gekomen.<br> |
De methodologie geeft ruimte aan persoonlijke ontwikkeling, gesproken en geschreven taal, spel, beweging, verbeelding en presentatie in samenhang met alle vakken die in het reguliere onderwijs aan bod komen. De eigen ervaring staat centraal. | De methodologie geeft ruimte aan persoonlijke ontwikkeling, gesproken en geschreven taal, spel, beweging, verbeelding en presentatie in samenhang met alle vakken die in het reguliere onderwijs aan bod komen. De eigen ervaring staat centraal. | ||
<br> | <br> |
Revisión del 19:03 16 ene 2020
Didáctica de la Comunicación - Laat Je Zien
In 2013 is de Guía de la didáctica de la comunicación geschreven door Marianne Koeman verschenen in Bolivia met de hulp van Mercedes Valdivia en haar team van Wisllita in La Paz. Dit is een gids waarmee docenten zichzelf kunnen trainen in het toepassen van een werkstructuur en werkvormen die samen de methodologie Laat Je Zien zijn. Veel praktijk voorbeelden in het boek zijn gemaakt in samenwerking met de docenten Mercedes Valdivia, Hernán Ayala, Rosario Ústariz en Nancy Siñani. Ook zijn ervaringen uit voorbeeldlessen gegeven door Marianne Koeman in dit boek terecht gekomen.
De methodologie geeft ruimte aan persoonlijke ontwikkeling, gesproken en geschreven taal, spel, beweging, verbeelding en presentatie in samenhang met alle vakken die in het reguliere onderwijs aan bod komen. De eigen ervaring staat centraal.
In het proces van de Didáctica wordt de persoonlijke ontwikkeling van de deelnemers op maat ondersteund. Het gaat om ontwikkeling in een breed perspectief waar zowel aandacht is voor cognitieve vaardigheden verbonden aan de diverse vakinhoudelijke kennis als de emotionele ontwikkeling op persoonlijk niveau en als persoon in relatie tot de groep en de wereld om de persoon heen. Vanuit dit perspectief op onderwijs en ontwikkeling is er een structuur of framework ontwikkelt waarin aan alle aspecten aandacht kan worden gegeven.
Marianne Koeman (sociaal psycholoog) is werkzaam geweest als gz-psycholoog in een eigen praktijk en als therapeut in een ggz instelling in New York. Op dit moment is werkt zij als coach, trainer en ontwikkelaar in het onderwijs en de zorg.