InstructiesER

Revisión del 22:51 24 sep 2019 de Marianne (discusión | contribs.) (Nieuwe pagina aangemaakt met 'Instructies voor de praktijk: Reflecteren en evalueren Les 1 t/m 9 Resultaat (15 minuten<): Aan de hand van een gesprek met de deelnemers nagaan wat het proces to...')
(difs.) ← Revisión anterior | Revisión actual (difs.) | Revisión siguiente → (difs.)

Instructies voor de praktijk: Reflecteren en evalueren Les 1 t/m 9 Resultaat (15 minuten<): Aan de hand van een gesprek met de deelnemers nagaan wat het proces tot nu toe heeft betekend. Kijken ze anders naar mensen of zichzelf? Is er iets wat je anders gaat doen nu in je dagelijkse leven? Is er een beslissing die je op basis van deze drieluik wilt nemen voor je eigen dagelijkse leven? Het kan een mondelinge rapportage zijn maar er kan ook in één zin iets worden aangegeven over de associaties of voornemens die in de deelnemers zijn opgekomen. Reflectie en/of evaluatie (15 minuten <): Later kan hier nog een naar terug worden gekeken. Dit terugblikken gaat zonder beoordelen. De deelnemers kunnen zo bewust worden van dat beslissingen op een bepaald moment kunnen worden genomen in het leven. Dat je daaraan voorafgaand verschillende aspecten onderzoekt en kan laat meewegen. Maar ook dat een eerder genomen beslissing in de praktijk anders kan uitpakken en dat je altijd vrij bent om op een beslissing terug te komen en/of de beslissing te herzien. Gesprek naar aanleiding van bezoek van de schrijver en/of een expert die is uitgenodigd (15 minuten<): Zijn er nu andere boeken die je wilt lezen van deze schrijver? Welke? Schrijf een korte samenvatting van de ontmoeting: wat is je opgevallen? Verwerk een eigen observatie.

Optie (tijd in overleg): Expositie van de drieluiken organiseren. Boekje (eventueel 10 tot 30 minuten): De drieluik-antwoordbladen worden bewaard in een map. Iedere deelnemer heeft zijn eigen map. Aan het einde van alle lessen/bijeenkomsten is dit een presentatiemap van de deelnemer.

Toevoegen aan de map: omslag(optioneel) - titel - titelblad - inhoudsopgave. Op het titelblad staat: Naam deelnemer, schoolinformatie en datum van de periode waarin eraan gewerkt is en een titel die iedere deelnemer zelf aan zijn verzameld werk geeft.

Het exemplaar van de docent heeft een overzicht van alle deelnemers. Projectnaam en/of een selectie van het werk van de deelnemers. Dit boekje is een samenstelling van verschillende verhalen, een of meer van iedere deelnemer.

Optie: Een foto maken van alle antwoordbladen voor een digitale presentatie.

Afsluiting (5 minuten): Zijn er nog vragen blijven liggen? Eventueel onderwerp voor een nieuwe ervaring dat is opgekomen tijdens het proces? (5 minuten)