Verlangen P: verschil tussen versies
Regel 10: | Regel 10: | ||
{{Presentatie tussendoor}} | {{Presentatie tussendoor}} | ||
− | + | </div> | |
+ | </div> | ||
<br> | <br> | ||
<br> | <br> | ||
Regel 21: | Regel 22: | ||
<h5>Duur ± 3 minuten per team</h5> | <h5>Duur ± 3 minuten per team</h5> | ||
Ook nu hebben de deelnemers in hun team gewerkt aan de dialogen. Ze kiezen een van de twee dialogen uit en presenteren deze aan de groep. | Ook nu hebben de deelnemers in hun team gewerkt aan de dialogen. Ze kiezen een van de twee dialogen uit en presenteren deze aan de groep. | ||
− | </div> | + | |
+ | |||
+ | </div> | ||
</div> | </div> | ||
{{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | {{#set: Theorie=Laat Je Zien|Module=|Serie=|Les={{BASEPAGENAME}}}} | ||
[[Categorie:Sjabloon]] | [[Categorie:Sjabloon]] |
Versie van 29 okt 2020 16:20
Tussentijds presenteren
Les: Waar je verlangen nog niet is uitgedoofd
De deelnemers presenteren regelmatig tussentijdse resultaten:
Wat hebben ze tot nu toe waargenomen? Hoe denken ze op dit moment over het onderwerp? Dit kunnen kleine en grote resultaten zijn. Belangrijker is het presenteren zelf: de ruimte die ze leren innemen en het nadenken over hoe kennis en ervaring kan worden gedeeld met anderen. Door het met regelmaat te doen wordt het een gewoonte en neemt de spanning voor de deelnemers af. De activiteiten bij het Onderzoeken en verdiepen voorzien de deelnemers van de ingrediënten voor de presentaties.
Zelf informatie zoeken en delen
Duur: Thuis een aantal uur en in de klas één lesuur - Hele groep
Afhankelijk van het niveau van de deelnemers kan de docent de kennis over hoe een interview in elkaar zit ook overlaten aan de deelnemers. De docent kan indien nodig de deelnemers oriënteren over eventuele bronnen die ze kunnen raadplegen. De docent heeft de deelaspecten van een interview aangegeven en vraagt de deelnemers hierover meer informatie te zoeken en een stukje interview te vinden waarmee ze dit deelaspect kunnen laten zien. Dit samen vormt een presentatie. Deze presentaties samen geven een totaal beeld van de kennis over het interview op dat moment in die groep.
Voorbereiden
- De docent kiest of de deelnemers worden opgedeeld in teams of dat de opdracht individueel wordt uitgevoerd;
- De docent bepaalt de lengte van de presentatie – afhankelijk van de beschikbare tijd;
- De docent kijkt of een Q&A zinnig is of een andere vorm van uitwisselen over de inhoud na de presentatie;
- De docent zelf kan de presentaties indien nodig beoordelen en feedback geven maar het kan ook een groepsproces zijn waarbij via een digitaal formulier alle luisteraars feedback kunnen geven. Eventueel kan de docent een gegenereerde quiz houden via SurveyMonkey of een andere app. De inhoud van de quiz kan de docent zelf samenstellen of in overleg met de deelnemers;
- De deelnemers kiezen uit de verschillende digitale presentatietools en laten dat de docent weten;
- De docent kan ook een speciale digitale plek inrichten waar alle deelnemers hun presentaties kunnen klaarzetten.
Presenteren - de dialoog en de eigen ervaring
Duur ± afhankelijk van aantal deelnemers x 3 minuten / Hele groep
De deelnemers hebben in hun teams een dialoog gekozen. Deze dialoog gaan de deelnemers voordragen/ opvoeren.
Bij Extra
Duur ± 3 minuten per team
Ook nu hebben de deelnemers in hun team gewerkt aan de dialogen. Ze kiezen een van de twee dialogen uit en presenteren deze aan de groep.